Protesta a la residència de majors de Silla per falta de personal d'infermeria a l'estiu
Els auxiliars d'inferemeria del centre denuncien que hi ha nits amb un únic empleat per a atendre fins a 48 persones, moltes dependents
Treballadors i treballadores de la residència de persones majors de Silla, a l'Horta, està en peu de guerra per la manca de personal d'infermeria de cara a l'estiu. Aquest dilluns s'han citat a les portes del centre per a denunciar les condicions en què han de treballar i reivindicar que s'augmente la xifra d'infermers i infermeres.
La plantilla del geriàtric denuncia que hi ha nits en què un únic auxiliar ha d'atendre fins a 48 residents, la majoria dels quals són dependents i presenten dificultats de mobilitat. "És impossible que una auxiliar sola puga fer quaranta canvis posturals en una nit", ha declarat Eva Anestal, supervisora d'Infermeria en el centre. La feina ix gràcies a l'ajuda dels infermers i les infermeres, explica un dels tècnics auxiliars, que tiren una mà "quan no haurien de fer-lo" perquè no és una tasca que els corresponga.
Durant la pandèmia, als setze tècnics auxiliars d'infermeria que treballen en la residència se'ls ha afegit un reforç de quatre més amb contractes covid, que continuen contractats. Però les vacances d'estiu han deixat ara la plantilla sota mínims, fins al punt que hi ha companys que no han arribat a tindre substitució en aquest període estival, segons explica una de les treballadores.
El descans vacacional ha provocat que aquest geriàtric es quede sense facultatius durant el mes de juliol. Les urgències s'han de remetre al centre de salut de Silla, però la majoria s'atenen telefònicament i, en cas que siga greu, es trasllada directament a l'hospital. "Els expliques per telèfon què li passa al resident, però no venen ací a valorar-lo", lamenta la cap d'Infermeria.
Per la seua banda, la Conselleria d'Igualtat Social i Polítiques Inclusives argumenta que la falta de metges del sistema sanitari impossibilita cobrir les vacants d'estiu. Sobre la mancança d'auxiliars d'infermeria que denuncia la residència de Silla, apunta que el centre té una ràtio superior a la mitjana i que s'han cobert les vacances amb sanitaris d'aquesta categoria laboral. Segons ha recordat la Comunitat Valenciana ha prorrogat els contractes de reforç per la covid.
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
La jutgessa de la dana torna a rebutjar reclamar les comunicacions a Bernabé i acusa Pradas de "clara elusió de responsabilitats"
-
Un jutjat investiga per presumpte delicte d’odi els pares d’una xica trans soterrada amb el nom de naixement
Més vist
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort
-
11.09.2026 | Informatiu migdia