Proliferen els robatoris de catalitzadors de cotxe

Esta peça dissenyada per a reduir els gasos contaminats dels motors té uns filtres d'elevat valor comercial

La peça és molt fàcil d'extraure per als lladres / À Punt NTC

Un grup d'homes s'acosta a un cotxe i amb una ràpida operació roba el catalitzador del vehicle. La Guàrdia Civil ha desarticulat una banda organitzada que havia furtat 76 catalitzadors a la Comunitat de Madrid. A la Comunitat Valenciana també proliferen els robatoris d'esta cobdiciada peça que reduïx les emissions del vehicle i que té un gran valor en el mercat negre; de fet, un home va ser detingut a Crevillent per robar-ne huitanta-quatre.

"Això passa perquè el catalitzador porta platí, radi, pal·ladi... Elements que són valuosos per a la venda", explica Rafael Ruiz, el propietari d'un taller de Zarra.

Cada vegada són més freqüents els robatoris dels catalitzadors, com han detectat en diversos tallers valencians. I el preu d'un catalitzador no és barat. "Depén del cotxe, el catalitzador pot costar des dels 500 fins als 1.800 als 3.000 euros", afig Ruiz.

El catalitzador està dissenyat per a reduir els gasos contaminats que emeten els motors amb uns filtres d'elevat valor comercial, que són molt apreciats en el mercat negre. Una peça instal·lada a la part baixa del vehicle molt fàcil d'extraure per als lladres. "Els lladres es posen sota el cotxe i s'enduen el catalitzador en deu minuts".

Esta pràctica delictiva està cada vegada més estesa. Les bandes organitzades poden vendre els catalitzadors sencers en el mercat o desmuntar els metalls preciosos que contenen. Per això és important acudir sempre a tallers de confiança.

També et pot interessar

stats