Com hauria de ser el procés d’adaptació per a la tornada a l’escola?
Compartim alguns consells perquè el retorn a les aules no es faça costera amunt
El cronòmetre per a la tornada a l'escola està en marxa. D'ací a una setmana les xiquetes i els xiquets valencians ompliran de nou les aules i hem volgut saber com ha de ser aquest període d'adaptació en què es canvia el banyador per la motxilla.
Segons Alba Tatay, del Centre d’Estudis Alba, el procés ha de ser gradual: “El convenient és començar a fer-se a la idea un parell de setmanes abans, perquè els més menuts i els no tan menuts acceptem que ja no hi haurà tant de temps lliure i que comencen unes noves normes”. Un nou clima que canvia la llibertat horària pel calendari programat.
Una altra recomanació aposta pels llibres en compte de les pantalles. “No fa mal llegir o repassar alguna cosa cada dia”, continua Tatay, “i almenys tindre la ment activa, no cal només fer deures”.
També és important fer als xiquets i xiquetes partícips del procés, “que puguen elegir el material escolar, per exemple”.
I, sobretot, carregar-los la motxilla d'il·lusió, perquè això, no pesa.