El president d'Avamet, al jutjat de la dana: "En la webcam es veia com la rambla de Poio es desbordava a Paiporta a les 18:40 h o 18:50 h"
Adrià Revert ha defés a l'entrada del jutjat que el web de l'Associació registrava pluges històriques a la Ribera o la Plana d'Utiel-Requena des del matí i que eixe dia van assolir un rècord de 900.000 visites
El president de l'Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), Adrià Revert, declara este dilluns com a testimoni davant de la jutgessa de Catarroja (Horta Sud) que instruïx la causa penal per la gestió de la dana del 29 d'octubre del 2024. Revert, a l'entrada als jutjats, ha declarat que durant el matí del 29 d'octubre ja tenien registres de més de 200 litres a la Ribera Alta a les 8:00 h i de més de 160 litres a la Plana d'Utiel-Requena a les 12:40 h, uns registres "històrics a eixa zona".
Davant dels mitjans de comunicació, Revert ha afegit que a partir de les 15:00 h la pluja es va concentrar a la Ribera Alta i la Foia de Bunyol, "que és la que va provocar la riuada gran de Poio". "Era una informació que estava disponible en internet", ha remarcat. En preguntar-li per les càmeres que Avamet té instal·lades en alguns punts, Revert ha posat l'accent en la de Paiporta. "Eixe dia estàvem fent seguiment i el que vam vore en directe és que la rambla de Poio se n'estava eixint per Paiporta. La webcam que tenim amb l'Ajuntament de Paiporta mostrava clarament com la rambla s'estava desbordant al voltant de les 18:40 h o 18:50 h", ha detallat.
Revert ha explicat també que eixe dia van registrar més de 900.000 visites, "rècord total: Avamet no n'havia rebut mai tantes". El web de l'Associació va tindre problemes i entre les 17:26 h i les 17:41 h va caure, però el president d'Avamet ha remarcat que es va informar al llarg de tot el dia a través de la pàgina i ha insistit que hi havia informació "que mostrava el que estava passant".
((Estem treballant per a ampliar la informació))