Preocupació en la comunitat educativa per la dificultat de garantir la seguretat sanitària a les aules
La saturació dels centres sanitaris retarda l’aïllament de positius, una situació a la qual s’afigen les baixes del professorat.
L'increment dels positius per Covid-19 a les aules comença a preocupar a la comunitat educativa. D’una banda, per les baixes del professorat, que dificulten la falta de control de les mesures de seguretat, i de l’altra, pel retard a l’hora de fer les proves PCR, perquè la saturació dels centres sanitaris dificulta l'aïllament de possibles positius.
De fet, quasi mil aules de la Comunitat Valenciana estan confinades, amb el mestre i els alumnes a casa. El 0,7% de l'estudiantat ha donat positiu, una xifra que es duplica en el cas del professorat, i que comtinua creixent. La manca de docents per a cobrir els companys de baixa està causant ja una falta de vigilància a les aules.
“Estem veient com augmenta el nombre de baixes de professorat, la qual cosa complica molt el manteniment dels protocols establits des de la Conselleria d’Educació”, explicava Alejandro López, del Sindicat de Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià.
Retorn a les aules sense test negatiu
D’altra banda, la saturació en molts centres sanitaris està causant retards en les proves PCR que fan a l'alumnat i al professorat, o fins i tot, que se'ls faça tornar a les aules sense tindre la certesa d’haver donat negatiu en un test. “Ens envien a casa per confinament protocolari, però sense fer una prova PCR, si no és que la persona tinga símptomes”, apunta Raúl Ogalla, mestre que imparteix classes a Requena.
Amb este panorama i una tendència de casos encara creixent, alguns pares es plantegen la conveniència de tornar a l’ensenyament en línia. Altres, en coincidència amb les AMPA, consideren que les aules són espais segurs i que han de seguir oberts.
En aquests moments, la solució passa per més control de les mesures als centres i per una major diligència en les proves diagnòstiques.