El port de Castelló vol arribar a 20 escales anuals de creuers el 2020

Les navilieres estudien incloure escales en festivals de música de Castelló.

La marca "Castelló Cruise Club" promociona l'oferta del port de Castelló
La marca "Castelló Cruise Club" promociona l'oferta del port de Castelló

El port de Castelló vol potenciar el segment de creuers a través de noves ferramentes de comercialització i promoció. Segons ha explicat hui el president de l'Autoritat Portuària, Francisco Toledo: “l'objectiu és arribar a les vint escales anuals al port de Castelló durant l'any 2020”.

Segons Toledo, “la província de Castelló ha estat enderrerida en este segment turístic però pensem que, per fi, ens enlairarem”. “Volem assegurar per a la ciutat i la província una oferta turística diversa i desestacionalitzada”, ha afegit.

Per a aixó s'ha creat la marca “Castelló Cruise Club”, que integren els patronats de Turisme de l'Ajuntament de Castelló i la Diputació, la Cambra de Comerç, l'Agència Valenciana de Turisme, la Fundació Port Castelló, la UJI, l'aeroport i l'Autoritat Portuaria de la ciutat.

D'acord amb la responsable de creuers de la Fundació PortCastelló, Susana Soria: "s'està promocionant l'oferta port-destinació oferint un vestit a mida dels creueristes. Per això hi haurà creuers per a sèniors, turisme de luxe o el més novedós, per a aficionats als festivals de música, una singularitat d'aquesta província".

Algunes empreses marítimes ja han fet un viatge per a familiaritzar-se amb festivals com el FIB i conéixer-los. "Aquests creuers no farien un itinerari clàssic sinó que seria un creuer-experiència en si mateix", ha assenyalat Soria.

Precisament hui a arribat a Castelló el creuer Saga Sapphire, de la companyia naviliera Saga Cruises amb 400 tripulants i 560 creueristes a bord, la majoria de nacionalitat britànica i sèniors.

Al port els turistes han pogut escollir entre diferents excursions proposadas com les coves de Sant Josep a la Vall d'Uixó, Peníscola, València o el centre de Castelló.

Com a novetat, a més del servei d'autobusos llançadora que facilita el Patronat Municipal de Turisme, s'ha elaborat un plànol amb establiments que compleixen una sèrie de requisits valorats pels turistes. A més, s'ha disposat de personal especialitzat i amb domini de l'anglés en punts estratègics de Castelló i que han actuat com a Cruise Street assistants.

També et pot interessar