El pont del 'bypass' que va arrossegar la riuada estarà acabat al final d’any i costarà dotze milions
La delegada del govern espanyol lamenta que les obres de la carretera a l’aeroport estiguen parades sis mesos, pendent d’un informe que ha d’emetre la Generalitat
El nou pont del bypass, a l’A-7, que es va emportar la riuada del 29 d’octubre estarà acabat en l’últim trimestre d’enguany. Serà quaranta metres més ample que l’anterior, arribarà als noranta metres, perquè resulte més resistent en cas de futures avingudes. Per a esta infraestructura, que ara se salva amb un desviament provisional habilitat pocs dies després de la dana, es destinaran dotze milions d’euros.
Són algunes de les dades que ha oferit este dimecres la delegada del govern espanyol a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, que ha visitat les obres de construcció del nou pont del barranc de Gallego, al terme de Quart de Poblet. La voracitat de la dana va deixar impracticable el pont anterior, de fet, després d’estar uns dies tallada en este tram l’A-7, Foment va habilitar contra rellotge un desviament provisional perquè els vora 80.000 vehicles que diàriament passen per este punt, vital en les comunicacions del nostre territori, no hagueren d’anar per carreteres autonòmiques o locals com a alternatives.
Este dimecres la representant del govern espanyol ha visitat els treballs, des d’on ha assenyalat que la nova infraestructura “serà més resilient davant de qualsevol avinguda”. En este sentit, afegia que “s’ampliarà el pont, que tenia cinquanta metres, a noranta metres, que és el doble de la capacitat del barranc de Gallego perquè puga aguantar una gran avinguda d'aigua com la del 29 d'octubre”, manifestava.
Segons els càlculs de Bernabé, l’obra estarà acabada “en l'últim trimestre d’enguany i permetrà una altra vegada el trànsit perfecte i correcte de l'A-7, on es doblaran les calçades”. Cal recordar que el bypass, que permet circumval·lar la ciutat de València i la seua àrea metropolitana, té tres carrils per sentit en este punt per a absorbir el gran volum de trànsit que acumula diàriament. Esta carretera és una opció, sobretot per als vehicles de gran tonatge que discorren per l’A-7.
Treballs de l'N-220 a l’aeroport
Respecte a una altra obra pròxima a esta, la d’ampliació de l'N-220 a l’aeroport de València, Pilar Bernabé ha culpat la Generalitat de la paralització. La delegada del govern espanyol assegura que l’avanç dels treballs estan parats perquè “fa sis mesos que esperen un informe de la Conselleria d'Indústria”.
Bernabé ha recordat que esta obra, pressupostada en cent milions d'euros, afecta l'àrea d'influència dels polígons industrials de Riba-roja de Túria i Font del Gerro i compromet la circulació de l'A-3 i de la V-30.
En esta línia, manifestava: “En la Generalitat hi ha conselleries fallides que no tenen la capacitat de respondre dins del termini i en la forma corresponent a les necessitats tan importants que té la Comunitat Valenciana”.