Plataforma per la Llengua organitza tallers per a afavorir l’ús del valencià a les xarxes

Diversos instituts de les comarques del sud acullen aquesta iniciativa per a demostrar que la nostra llengua també es pot utilitzar per a fer pòdcasts o directes en Twitch

Taller de Twitch i pòdcast en valencià impartit a l'IES Macià Abela de Crevillent / À Punt NTC

Plataforma per la Llengua ha organitzat una sèrie de tallers de Twitch i pòdcasts en valencià en diversos instituts de les comarques del sud com l’Alacantí, el Baix Vinalopó i la Marina Baixa. La iniciativa s'ha centrat en les parts del territori on més preocupa la situació d'emergència lingüística i al seu capdavant hi ha creadors de contingut en valencià ben coneguts a les xarxes.

L’objectiu és clar: afavorir l’ús del valencià entre el jovent. Si hi ha una cosa que interessa els adolescents i capta tota la seua atenció són les pantalles. Influenciadors, videojocs en viu o esports formen part del seu dia a dia i del seu idil·li amb la xarxa. 

Aitor Muñoz, influenciador en valencià, ha acudit a l'IES Macià Abela de Crevillent (Baix Vinalopó) per a impartir un dels tallers. “Conegueu a aquesta gent d'ací?”, pregunta Aitor mentre mostra a l’alumnat imatges de diversos influenciadors com Ibai. La resposta, evidentment és sí. Però quan pregunta per creadors de contingut en valencià, les respostes van poc més enllà d'una influenciadora local, Maria Mandarina, o Cabrafotuda.

Encara que bona part d'aquest alumnat és de parla valenciana, fins al moment, no tenien en les xarxes referents en la seua llengua. Amb aquest taller, Aitor els ha descobert tot un món. Perquè a YouTube, TikTok, Instagram o Twitch, destinacions digitals habituals per a ells, també ofereixen un contingut ben variat en valencià. Parlen de música, de tele, de cuina, de salut o de geografia, entre molts altres temes. "Tota pedra fa paret i segurament Aitor ha marcat el destí d'algú dels presents", declara Conxa Guilabert, directora de l'IES Macià Abela de Crevillent.

La iniciativa s'ha finançat amb aportacions altruistes fetes a través d'una iniciativa anomenada #GivingTuesday, un moviment global sense ànim de lucre que promou la solidaritat entre persones, organitzacions i empreses. Un total de 13.200 euros de donatius han arribat des d’ací, però també hi ha hagut donacions des d'Alemanya, el Regne Unit o els Estats Units.

També et pot interessar

stats