La Plataforma Indignats amb Renfe prepara protestes per al 9 de març

Critiquen "el mal servei" de rodalia i exigeixen puntualitat, més seguretat i informació quan hi ha retards o cancel·lacions.

La Plataforma Indignats amb Renfe critica "el mal servei" de rodalia i exigeixen puntualitat, més seguretat i informació quan hi ha retards o cancel·lacions | EP
La Plataforma Indignats amb Renfe critica "el mal servei" de rodalia i exigeixen puntualitat, més seguretat i informació quan hi ha retards o cancel·lacions | EP

Els usuaris de Renfe preparen concentracions a tot el territori per al 9 de març per a protestar per un servei que consideren deficient. Segons la portaveu de la Plataforma Indignats amb Renfe, Paula López, la reivindicació està motivada perquè els últims mesos s'han agreujat les incidències en les línies de rodalia i de mitja distància, que provoquen que els usuaris arriben tard a la faena o a les classes.

"Cada vegada hi ha més retards i cancel·lacions, no s'avisa amb antelació i tampoc s'informa ni de les incidències ni de l’hora d’eixida del tren", assegura la portaveu de la plataforma. A més, segons diu, el manteniment dels trens és insuficient, i de vegades es troben que les portes dels vagons no tanquen, i això suposa un perill per als usuaris.

La plataforma també critica que Renfe incompleix la normativa d'accessibilitat, que falta seguretat i que el nombre màxim de persones que viatgen dretes per metre quadrat és excessiu. Segons explica Paula López, "quan es cancel·la un tren, el següent va ple".

El "mal servei de rodalia ha fet que moltes persones hagen decidit optar pel cotxe com a mitjà de transport", sentencia la portaveu de la Plataforma Indignats amb Renfe. 

La Plataforma apunta que alguns problemes en el servei es poden resoldre sense fer-hi una gran inversió, com ara mantindre informats els usuaris a través del sistema de megafonia. 

També et pot interessar