Els perfils en xarxes socials, aliats o enemics per a trobar treball?

Un estudi assenyala que una de cada tres empreses descarta candidats per la informació que troben en aquests canals.

Els perfils en xarxes socials, aliats o enemics per a trobar treball?
Els perfils en xarxes socials, aliats o enemics per a trobar treball?

Una de cada tres empreses ha descartat candidats a un lloc de treball pels seus perfils en xarxes socials. Són dades d’un informe realitzat pel portal web Infoempleo, que també apunten que al voltant del huitanta-tres per cent de les companyies consulta les xarxes dels candidats. Xifres que ens fan pensar en la importància de ser conscients de la imatge que projectem en estos canals, la nostra empremta digital.

Per aquest motiu és fonamental tindre cura de la nostra marca personal, ja que la imatge que es projecta en les xarxes socials té el seu impacte en l’àmbit laboral. “Les xarxes socials són el nostre aparador, la primera impressió és molt important, al final és la teua targeta de visita”, ha assenyalat Marisa Quintanilla, directora de l’Observatori d’Inserció Professional i Assessorament Laboral de la Universitat de València (OPAL).

Evitar imatges que puguen ser compromeses o posar en valor aficions que resulten positives són alguns dels consells que es poden tindre en compte abans de fer qualsevol publicació en els canals socials. “La foto ha de ser adient. Pots publicar fotos estant de festa i passant-ho bé sense la necessitat d’estar sempre amb una copa”, ha afirmat Quintanilla.

A més, per a xarxes socials més especifiques, en què la buscar treball siga un dels objetius principals, com ara LinkedIn, es recomana ressaltar les pròpies fortaleses i descripcions acurades sobre la pròpia trajectòria professional. Un camí, el de la imatge digital, que es va construint a poc a poc, i del qual, segons la directora de l’OPAL, cada vegada els usuaris són més conscients.

També et pot interessar