Els partits s'afegeixen a la demanda de gratuïtat de l'AP-7

La concessió per a l'explotació d'aquesta autopista caduca el desembre de 2019 però el govern central manté silenci sobre el seu rescat.

La concessió per a l'explotació d'aquesta autopista, una de les més antigues d'Espanya, caduca el desembre de 2019 però el govern central manté silenci sobre el seu rescat
La concessió per a l'explotació d'aquesta autopista, una de les més antigues d'Espanya, caduca el desembre de 2019 però el govern central manté silenci sobre el seu rescat

Els socialistes de Castelló han presentat hui un manifest per a demanar la gratuïtat de l'AP-7, l'autovia del Mediterrani, quan falta més d'un any perquè acabe la concessió i encara es desconeixen les previsions del govern sobre el seu futur.

Pensen que la ciutadania de Castelló ja ha cobert la seua quota de solidaritat i demanen que s'allibere una via de comunicació obligatòria per a molts usuaris. Entre aquests, els profesionals del transport, que són un dels col·lectius que pateixen directament la no gratuïtat de la via. Un transportista autònom que ha de passar tots els dies per l'autopista de peatge té 300 euros de despesa mensual en aquest concepte.

La ciutadania també està cansada d'estar pagant de la seua butxaca perquè les grans empreses tinguen beneficis. Són anys de reivindicacions sense respostes i es queixen de la inseguretat jurídica i el silenci sobre les intencions futures del Govern. El Partit Socialista ha sigut un dels últims que s'ha afegit a la revindicació de la gratuïtat de l'autopista i han presentat un escrit amb què s'adhereixen a totes les mobilitzacions que es facen amb aquest objectiu.

La concessió de l'autopista A-7 a Aumar, la primera empresa propietària, és una de les més antigues d'Espanya: va començar a construir-se a mitjans de la dècada dels setanta i no està previst que caduque fins a desembre de 2019. L'actual concessionària, Abertis, va obtindre en 2016 uns 114 milions d'euros de benefici, uns diners que molts consideren que ixen directament de la butxaca de tots els valencians, que no tenen una altra alternativa per a circular de manera segura.

També et pot interessar

stats