Ouigo començarà a operar l'alta velocitat Madrid-València el 7 d'octubre des de nou euros per bitllet

L'inici d'operacions a Alacant, amb parada a Albacete, s'ajorna fins al 2023

Un dels trens d'Ouigo en una imatge d'arxiu
Un dels trens d'Ouigo en una imatge d'arxiu / Europa Press

Els viatgers que vulguen anar a Madrid des de la Comunitat Valenciana tindran, a partir del 7 d’octubre, una nova alternativa econòmica al seu abast. Ouigo, el tren d’alta velocitat de baix cost, començarà a cobrir aquest trajecte el 7 d’octubre. L’operador oferirà bitllets a partir de nou euros per a viatjar des de València. Per a fer-ho des d’Alacant, caldrà esperar a l’any que ve.

La companyia ha presentat aquest dijous el seu projecte a València. Programarà sis trajectes diaris, tres anades i tres tornades de València a Madrid, cosa que suposarà 21.378 places setmanals en trens de dos pisos. Es tracta de trens Alstom Euroduplex, d'última generació. Els trens assoliran els 300 quilòmetres per hora.  

Atés que són de doble altura, tenen capacitat per a 509 viatgers. Són, ara per ara, "els trens de més capacitat del mercat espanyol", com apunten des d’Ouigo. Pel que fa al volum de viatgers, poden traslladar l’equivalent a 213 vols o 10.689 desplaçaments amb cotxe.

Parada a Chamartín

Els combois procedents de València arribaran a l’estació de Chamartín. Es considera un avantatge des de la companyia, perquè els viatgers que vulguen anar al nord d’Espanya no hauran de canviar d’estació.

Els trens d’Ouigo a Alacant hauran d’esperar fins al 2023, a causa de les homologacions amb l’estació de Chamartín, encara pendents.

Federico Parejo, director comercial i de màrqueting d’Ouigo Espanya, ha ressaltat que Ouigo opera "amb un model de negoci verd, 100% digital i amb preus mai vistos en l'alta velocitat a Espanya", amb els quals ha "aconseguit democratitzar l'accés al tren". De fet, apuntava que més de 2,2 milions de viatgers han triat la companyia per a desplaçar-se entre Madrid, Barcelona, Saragossa i Tarragona.

Què inclou el bitllet de nou euros?

Amb el bitllet bàsic, de nou euros, s’inclou una maleta i un equipatge de mà. Si se'n paguen nou més, es pot incloure el seient XL, una maleta addicional i connexió a una plataforma d'entreteniment. L’accés al wifi es pot contractar per tres euros per trajecte.

A més, es pot afegir equipatge addicional o XL per cinc euros, bitllet flexible amb canvis il·limitats fins a 30 minuts abans de l'eixida del tren o viatjar amb mascota en transportí. A més, els menors de tres anys podran viatjar gratis i els de 4 a 13 tindran una tarifa plana de cinc euros.

Amb l'inici d'operacions a València, Ouigo suma 21.378 places a la seua oferta setmanal.

També et pot interessar

stats