Obri la variant de Benissa quinze anys després d'iniciar les obres

Són cinc quilòmetres de carretera que descarregaran de trànsit el nucli urbà del municipi, que travessen de mitjana 12.000 vehicles cada dia a l'estiu

La nova variant de Benissa, des de l'aire
La nova variant de Benissa, des de l'aire / À Punt NTC

Des d'aquest dijous, els conductors i conductores que circulen per la carretera nacional 332 no hauran de travessar Benissa, a la Marina Alta. Quinze anys després de començar les obres, la nova variant que rodeja el municipi està per fi enllestida i obri al trànsit rodat.

La infraestructura, una reivindicació històrica del municipi, ha suposat una inversió de 38 milions d'euros a les administracions públiques. Els cinc quilòmetres de via pels quals discorre permetran alliberar de trànsit rodat el nucli urbà de Benissa, que ara podrà recuperar progressivament la vida comercial i veïnal després d'anys dividida en dos i patint un elevat volum de vehicles.

A l'estiu, la xifra diària de turismes i camions que circulen per la cèntrica avinguda del País Valencià —com s'anomena l'N-332 al pas per la localitat— oscil·la entre 10.000 i 12.000. Ara gran part es desviaran abans d'arribar al poble per la variant, que estarà operativa des de la vesprada. Tindrà dos enllaços que connectaran aquesta àrea de gran activitat turística amb les poblacions de Calp i Teulada. Al sud, cap a Xaló i l’interior de la Marina Alta, i al nord amb l’autopista AP-7.

Aquest dijous de matí ha tingut lloc la inauguració oficial, amb presència d'autoritats com ara la delegada del govern espanyola la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé; la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró; i diversos alcaldes de la Marina Alta, per la transcendència del projecte per a tota la comarca. El de Benissa, Arturo Poquet, s'ha felicitat per la posada en marxa de la variant i ha destacat que permetrà convertir l'avinguda del País Valencià "en un bulevard més amable" per al trànsit del veïnat del municipi. 

L'obra, de grans dimensions, té un impacte visual i sobre el territori evident, fet pel qual no ha estat exempta de crítica. Entre altres qüestions, perquè ha implicat la construcció de passos superiors i inferiors, carreteres de gran amplària, talussos i fins i tot un viaducte. I s'ha posat a funcionar dos anys després que s'eliminaren els peatges de l'AP-7. "Ja tenim l'autopista gratuïta i s'ha fet una destrossa de terme important", comenta un veí de la localitat a À Punt NTC. Un segon resident es queixa de la brutícia que generarà la nova via. 

També et pot interessar