El Congrés aprova la llei de trànsit, que prohibeix superar en 20 km/h el límit per a avançar

L'eliminació del marge afecta les carreteres que tenen un únic carril per sentit de circulació

L'eliminació del marge per a avançar s'aplicarà en les carreteres amb un únic carril per sentit de circulació
L'eliminació del marge per a avançar s'aplicarà en les carreteres amb un únic carril per sentit de circulació

El ple del Congrés ha donat definitivament llum verda al projecte de llei pel qual es modifica el text refós de la llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat, després d'aprovar pràcticament totes les esmenes introduïdes en el text pel Senat. La nova llei de trànsit elimina la possibilitat que tenen ara els vehicles de depassar en 20 km/h el límit de velocitat per a avançar en carreteres convencionals. 

L'eliminació del marge per a avançar en les carreteres (aquelles que tenen un únic carril per sentit de circulació) inclosa en el projecte de reforma de la llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, que va aprovar el govern el 16 de març, ha sigut un dels aspectes més polèmics durant la tramitació parlamentària.

Tant el PP com Vox han criticat l'eliminació del marge de 20 km/h en els avançaments perquè s'incrementa el risc d'accident ja que puja el temps de fer la maniobra i la distància recorreguda, en contra del criteri del govern, que defensa la mesura perquè en aquest tipus de vies es produeixen el 70% de les víctimes mortals, sobretot per xocs frontals.

Així, Óscar Gamazo, del grup popular, ha criticat l'afany recaptatori del govern amb aquesta mesura, que ha qualificat d'"immoral" i "irresponsable", alhora que ha considerat que la seguretat viària ha de ser una política d'Estat, que "requereix grans consensos", la qual cosa, al seu judici, és "difícil" d'aconseguir "amb els que canvien de criteri "constantment" i "anteposen altres interessos".

El diputat de Vox José Francisco Alcaraz ha advertit que, segons dades dels experts, és un "error" augmentar el recorregut i multiplicar per tres el temps de l'avançament, ja que posa en risc els conductors, i ha denunciat que l'objectiu de la Direcció General de Trànsit (DGT) és "cobrar amb els radars de tram".

Des del grup socialista, el diputat José Carlos Durán ha defensat la mesura i, després d'admetre que "no és agradable" dir-li a algú que té pressa que no pot córrer, ha subratllat que "no és una llei que dona vots", però "salva vides".

També et pot interessar

stats