El fem, nou producte de luxe de les grans marques de moda

Una borsa d'escombraries, unes sabates trencades o roba que tiraríem al fem ix al mercat a preus desorbitats

El luxe busca el fem en el món de la moda / À Punt NTC
22 de novembre 2022 - 16:19

El luxe ha trobat un potent reclam en l'estètica de la roba usada, desgastada o, fins i tot, esgarrada. Parlem de tendències com el Trash chic o Homeless chic, que senzillament consisteix en sabatilles, pantalons o, fins i tot, una bossa de mà, que imita tot allò que tiraríem al fem, però a preus que fan vertigen.

La moda del carrer no desfila a les passarel·les, però sorprén que la roba que tiraríem al fem, com unes sabatilles desgastades i esgarrades, siguen tendència de grans firmes. Models que poden arribar a costar més de 1.400 euros.

Pepa Bueno, directora de l'Associació de Creadors de Moda d'Espanya (ACME), ha explicat que "el valor de les coses que utilitzem i vivim ha sigut sempre propi de les classes altes i aquesta és una altra manera de portar-lo al carrer". Una manera de provocar, assegura Bueno, que pretén cridar l’atenció de la gent.

Elena Giménez, coordinadora de disseny de moda al centre Barreira A+D, ha assegurat que no es tracta ni tan sols de "vincular-ho a cap tendència del moment, com podria semblar si pensem en la roba desgastada dels anys 90", sinó que més prompte "s’ha portat aquest concepte a un nou nivell".

Aquesta nova moda, disruptiva i trencadora, no té límits. És el cas de la col·lecció d’hivern de Balenciaga, que ofereix una bossa de fem exclusiva, de vora 1.800 euros, i que farà competència als vaquers esgarrats, que tampoc passen de moda.

També et pot interessar