El nou decret de ludopatia obligarà a confirmar amb l'empremta digital per a fer grans travesses

Controlarà la publicitat agressiva que és, segons els experts, un dels factors clau en l'augment de les addiccions al joc durant l'adolescència.

La publicitat d'apostes busca atraure els adolescents
La publicitat d'apostes busca atraure els adolescents

Els experts en psiquiatria consideren la publicitat de cases d'apostes com “especialment nociva” per als joves cervells en creixement. Els estímuls lluminosos i de recompensa utilitzats per les empreses d'apostes aconsegueixen atraure els adolescents cada vegada més joves, ajudats pel fàcil accés a aparells com els telèfons mòbils, la qual cosa provoca que s'enfronten en solitari a aquests estímuls que prometen recompenses fàcils i ràpides.

Per a tractar de controlar el problema, el govern està ultimant el decret que vol posar límit a aquest tipus de publicitat i que, a més, tracta d'imposar un major control sobre la identitat dels apostants. Amb l'aprovació de la nova norma, les travesses de més de 150 euros necessitaran, en tots els casos, l'acceptació mitjançant l'empremta digital, una mesura que busca controlar comportaments ludòpates entre els joves.

Segons els experts, l'addicció és una malaltia crònica que, si es desenvolupa durant l'adolescència, afectarà el sistema de motivació per a tota la vida. Es tracta d'un assumpte de salut pública de gran importància, ja que els psiquiatres asseguren que és impossible diferenciar el cervell d'una persona que consumeix cocaïna del cervell d'un ludòpata.

També et pot interessar