Només un 11,8% dels valencians usa l'app Radar Covid
L'aplicació mòbil desenvolupada pel govern espanyol no ha tingut una gran acceptació en els primers dies d'ús.
L'ús de l'aplicació mòbil 'Radar COVID', desenvolupada pel govern espanyol com a complement en les labors de rastreig de contactes de positius de COVID-19, s'utilitza només pel 11,8 per cent de la població valenciana, segons un estudi realitzat per la consultora Smartme Analytics. La xifra està per davall de la mitjana espanyola, que és del 13,6%.
'Radar COVID' permet rastrejar automàticament els contactes de les persones contagiades i contactar amb ells perquè prenguin les precaucions necessàries per a evitar l'extensió de la pandèmia, si bé la clau del seu èxit depèn del fet que sigui utilitzada per la gran majoria o la totalitat dels ciutadans.
Els joves d'entre 18 i 24 anys, que estan més pròxims a la tecnologia, són els que menys usen l''app', un 9,3 per cent, enfront del 17,1 per cent dels espanyols d'entre 35 i 44 anys, que són els més conscienciats, als quals sumen el segment que arriba als 55 anys que encara conscienciats estan menys habituats a l'ús d'aplicacions mòbils. Per sexes, segons l'estudi, usen 'Radar COVID' més dones, el 14,7 per cent, enfront del 11,8 per cent dels homes.
Per comunitats autònomes, Aragó és la més activa, ja que el 22,8 per cent dels seus ciutadans utilitza 'Radar COVID', seguida de Castella i Lleó i Andalusia, amb un 17,5 i un 16,6 per cent, respectivament. En el costat oposat apareixen Catalunya, amb un 7,5 per cent, i País Basc, amb 9,5 per cent d'usuaris dins dels seus respectius àmbits geogràfics.
En la resta de comunitats les xifres estan sempre per sobre del 10 per cent. A Canàries la utilitzen el 15,1 per cent dels seus ciutadans, a Galícia el 13,1 per cent, a la Comunitat Valenciana el 11,8 per cent, a Castella-la Manxa el 10,7 per cent, a Madrid el 11,5 per cent, i en la resta del país el 18,2 per cent.
"Sorprèn la baixa penetració de la 'app' a Espanya. Sobretot entre els més joves. Probablement es deu a la falta d'informació sobre l'app, tant la relativa a la seva seguretat i garantia de privacitat, com a la promoció del seu ús", comenta la CEO de Smartme Analytics, Lola Chicón.