Noelia de Mingo ingressarà a la unitat psiquiàtrica d'Alcalá Meco
Així ho ha decretat la jutgessa a petició del fiscal després de la seua declaració, durant la qual s’ha mostrat orientada i apesarada
La jutgessa d'instrucció número 2 d'Alcobendas ha ordenat aquest dijous la presó provisional comunicada i sense fiança de Noelia de Mingo per la presumpta comissió d'un delicte d'homicidi en grau de temptativa i atemptat a agent de l'autoritat per l'agressió múltiple que va tindre lloc ahir a la localitat d'El Molar, han informat fonts jurídiques.
A més, la jutgessa ha ordenat enviar la investigada a la unitat de psiquiatria del centre penitenciari Madrid 1, la presó d'Alcalá Meco, per si escau traslladar-la al centre psiquiàtric penitenciari de Foncalent.
Aquesta decisió és la resposta a la sol·licitud feta pel fiscal d’ingresar De Mingo en presó provisional després de prendre-li declaració. La detinguda, que s'ha acollit al dret a no declarar, s'ha mostrat orientada i apesarada durant la declaració.
No presenta descompensació psicòtica
L'exdoctora va ser condemnada en 2006 a 25 anys de reclusió en centre psiquiàtric com a responsable de la mort de tres persones, però a l'octubre de 2017, l'Audiència Provincial de Madrid, a sol·licitud del jutjat de vigilància penitenciària d'Alacant i amb l'informe favorable del ministeri fiscal, va substituir l'internament en centre psiquiàtric pel tractament ambulatori i la custòdia familiar.
L’equip mèdic que atén actualment De Mingo conclou que, amb data 3 de setembre, quan li van fer l’última revisió, la pacient "no presenta descompensació psicòtica" i assenyalen que ha acudit puntual a l'administració de la medicació, l'antipsicòtic que els metges li han receptat i que li posen cada quatre setmanes.
D’altra banda, l'informe elaborat aquest dijous pel metge forense estableix que la investigada "no pateix una descompensació psicòtica, si bé requereix la necessitat d'un estudi posterior".
Més llegit
-
Mor un jove de dènou anys després d’ofegar-se mentre menjava fruita a la platja de Sant Joan, Alacant
-
Emergències emet un avís especial per forta pluja i temporal marítim des del dilluns
-
Després de Nadal creixen les consultes per a desheretar fills i familiars: què aconsellen els experts?
-
Detenen a Xàtiva l'home que va atropellar un xiquet de huit anys a la ronda Nord de València el 2024
-
Inquietud entre les persones amb marcapassos per les noves balises de trànsit
-
Desmantellen a Biscaia i Burgos una xarxa d’estafes de mascotes per internet, amb víctimes valencianes
Més vist
Més escoltat
-
16.01.2026 | 'Dinammo Sessions', el projecte de Fran Pardo per donar veu a la música emergent valenciana
-
16.01.2026 | L'hora de la cultura
-
17.01.2026 | Fora de cobertura T2
-
17.01.2026 | Fem banda T2
-
16.01.2026 | "Festes", amb Pepa Gómez | Ruta festiva de Sant Antoni Abat
-
16.01.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part