La nina Nancy compleix 50 anys en plena forma

Al 1968 la joguetera d'Onil Famosa va traure al mercat la Nancy, que ha evolucionat tal com ho ha fet la societat.

La Nancy compleix 50 anys.

L'empresa de joguets Famosa, ubicada en Onil, a l'Alcoià, decidí en 1968 traure al mercat una nina accessible per a totes les famílies. L'alacantí Tino Juan, soci fundador de l'empresa, va ser l'artífex del neixement de Nancy. Dissenyà una nina d'estètica real, moderna i de rostre amable. Una nina amb la qual els menuts i les menudes de la casa es pugueren vore representats. La nina anava acompanyada de tot tipus d'accessoris.

Però Nancy no era només una nina amb la qual jugar. Nancy va anar evolucionant al mateix pas que la societat d'aquest país ho feia. I així, amb el pas dels anys, vam vore com Nancy s'incorporava al mercat laboral o com reflectia els èxits esportius. El darrer exemple, una Nancy inspirada en la campiona olímpica Mireia Belmonte. També hem vist al llarg d'aquest mig segle a la Nancy més solidària amb una edició especial com a voluntària de la Creu Roja.

Nancy ha estat vestida per dissenyadors de renom com ara Hanníbal Laguna, Francis Montesinos o Agatha Ruiz de la Prada. En 50 anys s'han venut més de 25 milions de nines a tot el món. Aquest any complix mig segle i per a celebrar-ho eix al mercat una edició especial que ha contat amb la col·laboració de l'empresa de joies Swarovski. Una nina que, de segur, es convertirà en objecte de desig per als col·leccionistes. Perquè Nancy també té un seguit d'admiradors que paguen el que calga per fer-se amb una. Alicia Tártalo és una d'elles. Ens ha contat que té "més de 340 Nancy" i que ha arribat a pagar "1.500 euros" per una. O Javier Chistari, que descobrí fa anys una Nancy a casa de sa germana i des d'aleshores, les col·lecciona buscant-les per tot el món.

També et pot interessar

stats