Presó per a l'home acusat d'apallissar mortalment la parella a Catarroja

Si es confirma com a crim masclista, seria la quinta víctima de violència de gènere enguany a la Comunitat Valenciana

Moment de la detenció i el trasllat del sospitós a la caserna de la Guàrdia Civil de Catarroja

El titular del Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de Sueca ha decretat este dimecres l'ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per al suposat autor de la pallissa mortal a la parella, veïna de Catarroja, que ha faltat després d'estar tres dies en coma a la Unitat de Cures Intensives de l'Hospital La Fe de València. Hores abans la Guàrdia Civil l'havia arrestat en la mateixa vivenda en què es va produir la presumpta agressió per orde del jutjat, després d'uns dies en llibertat amb càrrecs. Natividad, de 43 anys, no estava en el sistema VioGén de protecció a les víctimes de la violència masclista, segons fonts municipals.

L'agressió es va produir la matinada de divendres a dissabte passat en el domicili que compartien. Inicialment, el sospitós va telefonar l'112 per a avisar que la dona havia caigut i colpejat el cap. Tanmateix, els servicis mèdics van alertar que les ferides que presentava no eren compatibles amb una caiguda accidental.

La policia judicial d'Alfafar va detindre l'home, de 48 anys, però va quedar en llibertat amb càrrecs després de declarar este dimarts davant el jutjat de Violència Sobre la Dona de Sueca. La Fiscalia, única acusació que hi havia personada, no va demanar l'ingrés a la presó, la qual cosa va motivar l'alliberament. No obstant això, el jutge va adoptar mesures cautelars: una orde d'allunyament respecte de la víctima i la prohibició de comunicació.

L'Ajuntament de Catarroja ha emés un comunicat de condol "per la defunció" a través d'un comunicat en què ha reiterat "el rebuig absolut" a qualsevol manifestació de violència masclista" i destaca que "negar-la només contribuïx a perpetuar el sofriment de les víctimes".

Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), el jutge instructor atribuïx a la parella de la víctima la presumpta comissió d'un delicte d'homicidi i un delicte de maltractament habitual. També assenyala que no constaven denúncies prèvies al detingut per part de la víctima, encara sí que té antecedents penals d'esta classe respecte d'altres dones.

Quinta víctima enguany a la Comunitat Valenciana

En cas de confirmar-se oficialment es tractaria del quart cas i la quinta víctima de la violència masclista enguany a la Comunitat Valenciana, en què quatre dones i un menor han sigut assassinats. Des de principi d'any 45 dones han perdut la vida a mans de parelles i exparelles a tot Espanya, així com tres menors d'edat.

D'altra banda, la delegació del govern per a la violència de gènere ha confirmat la motivació masclista de l'assassinat d'una dona de 36 anys este dimarts a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona).

També et pot interessar

stats