El ministre d'Universitats proposa que el professorat universitari faça un curs de formació en docència

Subirats ha assegurat que vol "reforçar” el paper de la docència en les universitats, "sense que siga una càrrega" per al professorat

El ministre d'Universitats, Joan Subirats, en una compareixença al Senat
El ministre d'Universitats, Joan Subirats, en una compareixença al Senat / Efe

El ministre d'Universitats, Joan Subirats, ha avançat aquest dimecres que vol incorporar a la futura llei orgànica del sistema universitari que el professorat universitari haja de superar un curs de formació en docència en el seu primer any, com ocorre amb els mestres d'altres nivells educatius.

Subirats ho ha exposat en declaracions a periodistes a l'arribada al Congrés per a la primera compareixença parlamentària des que va prendre possessió del càrrec fa dos mesos. Així, ha indicat que és una proposta que pretén incloure en el projecte que el govern espanyol aprovarà aquest semestre i que confia que obtinga la seua aprovació com a llei en el primer quadrimestre de 2023.

Els cursos de formació per als professors universitaris dependrien de les unitats d'innovació docent de què diaposa cada universitat, ha explicat el ministre, qui ha assenyalat que vol "reforçar el paper de la docència", amb respecte a les competències autonòmiques i a l'autonomia universitària, i "sense que siga una càrrega" o "obstacle" per al professorat.

"La nostra intenció és que la universitat deixe de ser una excepció, en el sentit que per a començar qualsevol activitat educativa qui vulga ser mestre o professor ha de passar un curs de formació, i en la universitat no és així", ha assenyalat Subirats.

Per això, ha afegit, proposa que siguen alumnes de classes de docència tots els professors i les professores el primer any d'universitat; és a dir, en el primer dels sis cursos acadèmics que requereix un ajudant doctor.

Subirats ha indicat que la seua proposta sorgeix de la pròpia experiència com a professor universitari i perquè creu que "en ple segle XXI" cal reforçar tant el paper de les noves tecnologies en l'ensenyament com el valor de la presencialitat a les aules.

També et pot interessar

stats