El Ministeri de Transports ampliarà l'estació provisional Joaquim Sorolla per a absorbir l'augment del trànsit ferroviari

Preveu un augment del 85% dels serveis en cinc anys per l'impuls del corredor mediterrani i l'increment de l'oferta.

Estació Joaquim Sorolla de València
Estació Joaquim Sorolla de València

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ampliarà l'estació provisional de Joaquim Sorolla de València per a poder absorbir l'augment del trànsit ferroviari dels pròxims cinc anys a la ciutat de València, que s'estima en un 85%. Un increment què atribueix a l'impuls del corredor mediterrani i l'increment de l'oferta de transport ferroviari amb la liberalització del servei.

El departament que lidera el ministre José Luis Ábalos preveu que fins a 2025 els passatgers augmentaran dels vora 4 milions actuals a 9 milions i mig, i que els serveis de mitjana i llarga distància passaran de 49 a 91 diaris.

Les obres per a processar aquest increment de combois i passatgers podrien començar el 2021. Segons ha explicat a À Punt el comissionat per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, els treballs consistiran en l'ampliació de les vies actuals i l'afegit de noves "per a no perjudicar el tràfic diferent de rodalies, mitjana i llarga distància", així com la creació d'una andana provisional "per a major comoditat dels passatgers".

Boira adverteix, però, que tot i l'ampliació, la Joaquim Sorolla continuarà sent una estació provisional, fins a la creació de la futura i definitiva estació central, dins d'un full de ruta que inclou altres infraestructures, com el túnel passant o la doble plataforma València-Castelló.

La multiplicació dels serveis també obligarà a modificar el projecte de la futura estació subterrània, a la qual s'afegiran dues vies d'ampli internacional que no estaven previstes en el projecte inicial.

Les obres del corredor mediterrani xafaran l'accelerador el 2021. Entre les actuacions més importants que s'ha previst executar el pròxim any destaquen l'arribada de l'alta velocitat a Montfort-Oriola, la posada en servei de Moixent-La Encina i la licitació del canvi d'amplària Castelló-Tarragona.

També et pot interessar