Mercadona, líder de la distribució espanyola

Carrefour, Dia, Lidl, Eroski i Alcampo el segueixen a molta distància.

Imatge d'arxiu d'un supermercat Mercadona
Imatge d'arxiu d'un supermercat Mercadona

La cadena de supermercats Mercadona consolida el lideratge de la gran distribució nacional amb un 25,8% de quota de mercat. Aquesta xifra suposa un increment del 0,6% des que començara 2019. 

Segons les dades l'informe Balanç i Tendències en la Distribució i Gran Consum 2019 de Kantar, el segueixen Carrefour, Dia, Lidl i Eroski, per aquest orde. 

Mercadona. L'increment es deu al fet que ha guanyat pes en regions com Galícia o el País Basc, així com per l'aposta per la marca pròpia i els frescos, i el gran repte del menjar per a emportar. "Set de cada deu llars compra al mes en Mercadona", ha assenyalat el director de distribució de Kantar a Espanya i Portugal, Florencio García. Altra raó és l'arribada de Mercadona enguany a Portugal, on hui obrirà la cinquena botiga.

Carrefour. Es manté en la segona posició amb una quota de mercat de 8,7%, després de créixer 0,3 punts percentuals en nou mesos. La cadena aposta pels frescos, el menjar ecològic i el medi ambient, a més d'elevar la presència en el territori amb el creixement del seu parc de botigues.

DIA. El Grup DIA conserva la tercera plaça, davant l'amenaça de Lidl que se situa a un punt, després de perdre 1,1 punts percentuals. Compta amb una quota de mercat de 6,6%, la menor en l'històric. La caiguda es deu sobretot a la important reducció de botigues el 2019, a causa de la complicada situació econòmica que travessa el grup.

Lidl. Puja al quart lloc després de superar Eroski i ja amenaça DIA. Lidera els creixements de la distribució espanyola en quota ( 0,7 punts percentuals) fins a assolir el 5,5% del mercat en valor. L'empresa alemanya continua apostant per la sostenibilitat i créixer en frescos. 

Eroski. La cadena de supermercats Eroski cedeix 0,5 punts percentuals i perd la quarta plaça de la distribució espanyola amb el 4,9% de la quota de mercat. L'increment de la competència a regions clau com Galícia, el País Basc i Catalunya explica la baixada.

Alcampo. D'altra banda, Alcampo frena les caigudes dels últims tres anys i manté la quota en el 3,4%. La cadena es troba en transició per a unificar les seues marques.

Els supermercats regionals (Consum, Ahorramás, Alimerka) continuen consolidant el creixement i resisteixen l'envit dels grans supermercats. Així, en el cas que operaren de forma conjunta serien el segon operador nacional amb una quota del 12%.

També et pot interessar