Marriott denuncia el robatori de dades d'uns 500 milions de persones
Identitats, comptes bancaris o contactes de la clientela haurien passat a mans de tercers.
La companyia hotelera Marriott ha detectat un "accés no autoritzat" a la seua base de dades de clients, que conté informació personal de vora 500 milions de persones que haurien pernoctat en algun dels seus establiments.
La filial de la cadena, Starwood, que ha patit el robatori, gestiona les marques Hotels, St. Regis, Sheraton Hotels & Resorts, Westin Hotels & Resorts, Element Hotels, Aloft Hotels, The Luxury Collection, Tribute Portfolio, Li Méridien Hotels & Resorts, Four Points by Sheraton i Design Hotels.
Com ha assegurat la firma amb un comunicat, "el 19 de novembre, una investigació va determinar que es va produir un accés no autoritzat a la nostra base de dades, que conté informació relacionada amb les reserves en les propietats de Starwood el dia 10 de setembre de 2018 o abans".
Entre el gros de la informació exposada es trobarien dades personals com ara números de passaport i de comptes bancaris, dates i llocs de naixement dels clients i les seues dades de contacte, etc.
Marriott ha assegurat que ja ha començat a prendre mesures per a fer front al problema, com establir un centre d'atenció al client telefònic i per internet, i també ha iniciat la notificació per correu electrònic als afectats i la possibilitat de contractar de manera gratuïta un servei de seguretat en la xarxa durant un any.
A més, l'oficina de la fiscal general de l'estat de Nova York, Barbara Underwood, ha anunciat en les xarxes socials que la seua oficina hi ha obert una investigació.