La Marató de València atrau una ocupació hotelera de més del 85%

La prova, amb 30.000 inscrits, comptarà per primera vegada amb els mateixos corredors d'Espanya que de l'estranger i podrà veure's a tot el món

Eixida de la Marató València Trinidad Alfonso
Eixida de la Marató València Trinidad Alfonso, en una imatge d'arxiu / À Punt Esports
28 de novembre 2022 - 18:19

València acull la 42a edició de la Marató de València del 2 al 4 de desembre i ja té prevista una ocupació hotelera mitjana del 85,1%, que arribarà al 94,2% en la nit del dissabte. 

En aquesta prova esportiva, amb 30.000 inscrits, el 19% de les persones participants seran dones. Per primera vegada, a més, hi haurà la mateixa quantitat de corredors d'Espanya que de l'estranger. En concret, hi estaran representats 124 països, davant dels 108 del 2021. Després d’Espanya (amb 14.611), França és el país estranger que més atletes aporta (4.025), seguit d’Itàlia (1.817), el Regne Unit (1.365) i Bèlgica (1.312). Dels participants espanyols, un 26% són de la Comunitat Valenciana i el 24% restant, de la resta del país.

Així ho han indicat dilluns representants de la marató, de l'Ajuntament de València i de la Generalitat durant la presentació de les xifres turístiques i de visibilitat que es preveuen amb motiu de la celebració d'aquesta competició.

"Som orgullosament i humilment València, però per moltes raons esportives, d'hospitalitat i fins i tot de clima, tindrem un dels quatre o cinc millors maratons del món enguany", ha afirmat el director general de SE Correcaminos, Juan Botella, que ha assegurat que aquest esdeveniment "és motor turístic" per a València.

El regidor de Turisme en la capital valenciana, Emiliano García, ha destacat que la Marató València ha desestacionalitzat el turisme a la ciutat i l’ha posicionat en l'àmbit internacional. "La Marató és un dels exemples que l'activitat segmentada aporta grans beneficis", ha considerat. García ha afegit que "el creixement del nombre de corredors internacionals és una mostra evident de l'èxit i de la consolidació que té aquesta convocatòria esportiva".

"València venç, convenç i fidelitza i tenim l'obligació de mantindre un esdeveniment com la Marató València, que ens ha posat al més alt com a ciutat", ha manifestat el secretari autonòmic de Turisme de la Generalitat, Francesc Colomer

L’organització de la Marató de València ha exposat que molts dels corredors estrangers han arribat a través del web WelcomeToValencia, "un programa únic a escala internacional que engloba totes les entitats relacionades amb el turisme i la marató", i que enguany ha venut 2.500 habitacions i ha donat allotjament a 4.500 persones, segons José Pablo Vázquez, director de Transvia Sport. 

Enguany, igual que el 2021, la Marató es podrà veure per televisió en tots els països del món gràcies a les 400 cadenes associades que emetran la carrera en directe o en diferit i n'oferiran resums. Això suposa un abast del 81% davant del 63% de l'any passat (el 90% de les cadenes que van emetre el 2021 repeteixen), segons l’organització.

També et pot interessar