El maquinista de l'Alvia reitera la petició de perdó a les víctimes: "Va ser un accident, no vaig poder evitar-lo"

Francisco Garzón ha tornat a demanar perdó a les víctimes en la seua declaració durant la segona jornada del juí per l'accident de 2013 on van morir 80 persones

Declaració de Francisco Garzón, el maquinista de l'Alvia accidentat a Angrois el 24 de juliol de 2013

"Em reitere a demanar perdó a les víctimes. Però va ser un accident, no vaig poder evitar-lo". Aquestes han sigut les últimes paraules de la declaració del maquinista del tren Alvia, Francisco Garzón, en la segona jornada del juí per l'accident ocorregut a Santiago de Compostel·la el 24 de juliol de 2013, que va deixar 80 morts i 145 ferits.

Després d'una hora aproximada de compareixença, en la qual només ha respost les preguntes del seu advocat defensor, Manuel Prieto, i a vegades els aclariments sol·licitats per la jutgessa, Garzón ha conclòs amb la veu trencada i demanant disculpes.

El lletrat ha destacat que va ser "públic i notori" que el maquinista va demanar perdó en diverses ocasions, fins i tot a través d'una carta que va recollir la premsa. Després d'això, Garzón ha reiterat en la seua petició a les víctimes que el perdonen, després del que ha afegit que "va ser un accident" i que "no" va poder "evitar-lo".

El maquinista Francisco José Garzón Amo s'ha afonat al recordar el dia del descarrilament que va costar la vida de 80 persones i va causar lesions a prop d'un centenar i mig més.

Garzón Amo s'ha emocionat quan el seu lletrat, Manuel Prieto, ha anat directament al sinistre i a la seua situació dins de la cabina, on es va quedar atrapat. "Perdó, perdó, perdó", ha exclamat emocionat el conductor d'aquell tren. La jutgessa presidenta de la sala, María Elena Fernández Currás, li ha demanat que es tranquil·litzara.

El de l'Alvia serà un juí llarg que estarà centrat en la responsabilitat de Garzón Amo, que va encarar la revolta de Grandeira a més del doble de la velocitat permesa (191 km/h enfront de 80), i la de l'exresponsable de la seguretat en la circulació d'Adif, Andrés Cortabitarte, en el seu cas per eventuals problemes que pogueren haver afectat la seguretat de la instal·lació, atés que no s'hi va establir una frenada tècnica.

A Garzón i Cortabitarte se'ls imputen, respectivament, huit desenes de defuncions per imprudència greu professional, 145 de lesions pel mateix motiu i un delicte de danys, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de Galícia.

També et pot interessar

stats