Manises i Godella exigeixen a Transports que paralitze l'ampliació del bypass

La plataforma No+Bypass insta el Ministeri a atendre les reivindicacions dels municipis de l'Horta perquè el projecte és contrari a la "reducció d'emissions" que hauria de promoure i a la qual s'ha compromés el govern espanyol

Un dels trams més amplis del bypass, amb 10 carrils, al seu pas pel terme de Paterna
Un dels trams més amplis del bypass, amb 10 carrils, al seu pas pel terme de Paterna / Plataforma No+Bypass

Els ajuntaments de Godella i Manises han exigit al Ministeri de Transports que paralitze l’ampliació del bypass. L’Ajuntament de Paterna es sumarà d'ací a poc temps a aquesta reivindicació, per això la plataforma No+Bypass ha reclamat a la ministra Sánchez que atenga aquestes reivindicacions i que detinga el projecte d’ampliació del bypass.

La plataforma argumenta que aquesta iniciativa és "contrària als objectius de reducció d’emissions pels forts impactes que tindria en les poblacions per on transcorre". A més, aquest col·lectiu lamenta que el Ministeri de Transports, que promou el projecte, "no haja fet els deures en l’actual carretera de circumval·lació" i quede pendent encara "millorar la seguretat viària i reduir-hi la sinistralitat".

No+Bypass ha recordat que aquest projecte d’ampliació "ha estat paralitzat uns quants anys per la pressió veïnal", especialment de Paterna, municipi que va aconseguir el "compromís" del secretari general d'Infraestructures del govern de José Luis Rodríguez Zapatero, Víctor Morlán. Aquest responsable d’Infraestructures, en una carta enviada al president de la Junta de Barris de la Canyada, reiterava el compromís que "la circumval·lació exterior no discorrerà per Paterna", segons la plataforma.

En opinió de No+Bypass, el govern de Sánchez "hauria d'haver descartat totalment aquest projecte perquè, en plena emergència climàtica i amb compromisos de reducció d'emissions d'un 55% respecte al 1990 el 2030, les obres que estimulen el transport per carretera estan totalment fora de lloc".

En aquesta línia, No+Bypass ha recalcat que el projecte d’ampliació del bypass, que va reactivar l’exministre José Luis Ábalos, "continua sent molt qüestionat" per organitzacions veïnals i ambientalistes i pels ajuntaments, els quals "saben els impactes que aquesta duplicació pot tindre en els seus termes municipals".

Per això, No+Bypass ha remarcat que és important que la ministra "escolte els alcaldes d'aquests municipis i es replantege aquesta infraestructura, com va fer en el seu moment amb l'ampliació de l'aeroport del Prat de Barcelona".

També et pot interessar