Localitzen el bou que va escapar durant les festes taurines de Gátova
L'Ajuntament també ha confirmat que s'han localitzat totes les vaques i al llarg de la jornada es procedirà amb la captura i el trasllat
Este diumenge han localitzat i capturat el bou que va escapar dissabte a Gátova (Camp del Túria) durant les festes taurines. A més, l'Ajuntament confirma que també han localitzat les vaques que van fugir al mateix temps i ha explicat que durant la jornada de diumenge els equips especialitzats continuaran amb les tasques necessàries per a la captura i trasllat dels animals.
Els fets es remunten a este dissabte, quan un grup de sis vaques, un bou i un mans escaparen al començament de la celebració dels bous al carrer. Des d'aleshores, efectius d'emergències i bombers treballen acompanyats dels ramaders per tal de recuperar el bestiar, que es va disseminar per diversos punts del terme municipal i els voltants. A més, l'Ajuntament prega a la població que es protegisca i que no intente perseguir ni acostar-se als animals.
En un bàndol municipal publicat per l'Ajuntament en Telegram, indica que durant el dia de hui, els equips especialitzats continuaran amb les labors necessàries per a la captura i trasllat de la resta dels animals. Per això, prega a la població que no accedisca a les zones d'actuació ni interferisca en el treball dels professionals, atenent en tot moment les indicacions dels servicis d'emergència i de les Forces i Cossos de Seguretat.
Per motius de seguretat el consistori ha suspés els festejos taurins previstos per a la jornada i la piscina municipal romandrà tancada fins a un altre avís.
Segons relataren els testimonis dels fets, i es pot apreciar en el vídeo gravat per un dels assistents, pocs segons després d’obrir la comporta del camió, les sis vaques i un mans van eixir cap a l’espai destinat a la celebració dels bous al carrer, però no el bou, que es va quedar dins i es va despenjar del grup. Finalment, va eixir del vehicle, però es va dirigir a la direcció contrària, cap a una barrera que sostenien un grup reduït d’hòmens.
Les envestides del bou van fer que la barrera caiguera i l'animal aleshores va tindre via lliure per a escapar. Després, la resta de vaques també fugiren i s'escamparen pel poble en diverses direccions.
Les festes taurines de Gátova se celebren els dies 17, 18, 19, 24, 25 i 26 de juliol, organitzades per la Penya El Pirulí i la Comissió de Bous 2026.