Llum verda a l'estratègic tram Alacant-La Encina del corredor mediterrani

El Consell de Ministres ha autoritzat este dimarts la licitació, a través d'Adif, d'un contracte de 42 milions d'euros per a la redacció del projecte constructiu i l'execució

Estació de tren de Villena
Estació de tren de Villena / Mitma

El Consell de Ministres ha autoritzat este dimarts al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a licitar, a través d'Adif, un contracte de 42 milions d'euros per a la redacció del projecte constructiu i l'execució del tram La Encina-Alacant (de 70 km). Es tracta d'un tram del corredor mediterrani considerat clau per al desenvolupament de la infraestructura i la seua vertebració a la Comunitat Valenciana.

Segons un comunicat del govern, estes obres inclouen treballs d'adaptació de les instal·lacions de seguretat a la futura implantació del tercer carril i la nova configuració de vies per a trens de fins a 750 metres, una operació estratègica per al desenvolupament del corredor mediterrani en el sud-est de la Comunitat Valenciana i per a impulsar el transport ferroviari de mercaderies. Els treballs de via i electrificació per a la implantació de l'ample mixt en este tram es troben en l'última fase de tramitació, prèvia a la seua contractació.

L'actuació, unida a la implantació de l'ample estàndard entre La Encina i bifurcació Xàtiva, en la seua connexió amb el by-pass d'Almussafes-València Font de Sant Lluís, permetrà que els trens de mercaderies tinguen continuïtat en ample estàndard, tant en direcció sud (connectant amb Andalusia i Múrcia) com cap al nord, amb la Comunitat Valenciana, Catalunya i la resta d'Europa.

El tram La Encina-Alacant està situat en un enclavament estratègic en l'àrea d'influència d'Alacant, amb esta actuació, es dotarà al tram d'unes instal·lacions de seguretat òptimes, adaptades a les futures condicions d'explotació en ample mixt.

Els treballs comprenen el desplegament de nous equips de control, comandament i senyalització per al tercer carril, que s'instal·laran en els trams de vies generals. Així mateix, s'adequaran els bloquejos (sistemes de gestió del trànsit i de senyalització) a la nova configuració d'explotació de la línia.

De la mateixa manera, es renovaran els sistemes de protecció del tren, comptadors d'eixos, nova senyalització lluminosa LED i s'implantarà el sistema ERTMS.

També et pot interessar

stats