La Lliga espanyola es veurà gratuïtament al sud d’Àsia

Facebook oferirà tots els partits a través de la pàgina oficial de la Lliga i de les pàgines de cada club.

Lionel Messi, en una acció del partit de la Supercopa d'Espanya
Lionel Messi, en una acció del partit de la Supercopa d'Espanya / José Manuel Vidal (Efe)

L’Índia, l’Afganistan, Bangladesh, Bhutan, el Nepal, les Maldives, Sri Lanka i el Pakistan podran veure gratuïtament tots els partits de la lliga espanyola de futbol.

Els habitants d’aquests països del sud d’Àsia podran seguir els 380 partits de la primera divisió espanyola a través Facebook. La plataforma social ha arribat a un acord amb la Lliga pel qual ha adquirit els drets per a retransmetre en directe el futbol durant les pròximes tres temporades.

Tots els partits es podran seguir en la pàgina oficial de Facebook de la Lliga i en les pàgines de cada club. Així mateix, els usuaris de la xarxa social podran seguir el torneig en directe i a la carta des de múltiples dispositius. Només a l'Índia, la xarxa social compta amb més de 240 milions d'usuaris.

Prèviament, l’empresa de Mark Zuckerberg ja havia adquirit els drets per emetre els partits de la Premier League anglesa fins a 2022 per 275 milions d’euros.

Amazon també entra en el mercat del futbol

Tot i això, Facebook no és l’única empresa de nova creació que s’interessa pel mercat del futbol. De fet, Amazon, a través del seu servei de pagament Prime Video, oferirà aquesta temporada 20 partits de la lliga anglesa.

A més, de Facebook i Amazon, altres gegants com Netflix també estudien la possibilitat d’oferir el futbol a través de les seues plataformes. D’aquesta manera, no s’hauria de descartar que en els pròxims anys canvie radicalment la manera de veure futbol.

Guerra pels drets del futbol

Aquest acord arriba enmig d’una contínua guerra pels drets d’emissió del futbol a Espanya. De fet, alguns dels operadors que fins ara ofertaven tots els partits han renunciat a una part dels mateixos pels elevats costos i el poc rendiment que li treuen. 

Aquest és el cas, per exemple, de Vodafone, que aquesta temporada prescindirà en la seua oferta del partit més destacat de cada jornada de la Lliga espanyola, conegut com “El partidazo”. Així mateix, l’operadora britànica també ha renunciat a oferir la Champions League.

També et pot interessar