La línia 10 de tramvia de València ja circula en proves

El nou tramvia que connectarà el centre de la ciutat amb el barri de Natzaret entra en la fase final per a l'obertura al públic, que s'espera per a l'abril o primeries de maig

El tranvia arriba a la nova parada de l'Oceanogràfic
El tramvia arriba a la nova parada de l'Oceanogràfic / À Punt NTC

El centre de València retalla distàncies amb el barri de Natzaret. El tramvia de la futura línia 10 de MetroValència ha iniciat les proves de circulació amb un recorregut per algunes de les estacions en superfície. El conseller d'Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha supervisat el primer viatge amb la directora gerent de Ferrocarrils de la Generalitat, Anaïs Menguzzato. Aquesta connexió resulta clau per a la mobilitat de la ciutat i es preveu que la utilitzen tres milions d'usuaris i usuàries a l'any.

La línia 10 unirà el centre de València amb la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret. Combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de cinc quilòmetres i huit estacions. Tres seran subterrànies: Alacant, Russafa i Amado Granell-Montolivet. Mentre que cinc estaran en superfície: Quatre Carreres, Ciutat de les Arts i les Ciències-Justícia, Oceanogràfic, Moreres i Natzaret. 

En declaracions a À Punt, el conseller ha confirmat que l'obra està "pràcticament acabada". Ha remarcat que només hi falten actuacions menors en el recorregut interior i la superfície. A més, les proves de seguretat es duran a terme els pròxims mesos per tal d'aconseguir les certificacions necessàries perquè la línia 10 estiga operativa a l'abril o primeries de maig. No obstant això, ha declinat comunicar la freqüència de pas que s'hi vol programar fins que la infraestructura estiga quasi a punt.

La línia estarà operativa per al públic a l'abril o primers de maig Arcadi España - Conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat

"Si volem que València i l'àrea metropolitana siguen més sostenibles, amb menys contaminació i aglomeracions, hem de fer que el transport públic cresca, i que ho faça d'una manera senzilla i barata", ha explicat España. El conseller ha celebrat la connectivitat extra que obri el nou tramvia amb "un nucli administratiu i turístic clau per a la ciutat". A més, ha destacat la capacitat del transport públic per a vertebrar la ciutat "cosint els barris". En aquest sentit, ha destacat el compliment del compromís amb el barri de Natzaret després d'anys amb les obres paralitzades i ha confirmat que les noves connexions, com la d'aquest barri amb la façana marítima, continuen avançant en la tramitació administrativa.

En paral·lel a les proves tècniques, FGV ha iniciat aquesta setmana la instal·lació de gespa artificial en 2,7 quilòmetres de longitud de la línia 10, la pràctica totalitat del trajecte en superfície, que corresponen a 13.000 metres quadrats. La cobertura artificial no s'instal·larà a la rampa que connecta el tram subterrani amb el de superfície ni a les rotondes. Tampoc als passos de vianants ni als encreuaments, en aquest cas per a assegurar-ne la visibilitat. S'ha optat per gespa artificial, com en altres ciutats espanyoles, perquè ofereix un bon estat de conservació al llarg del temps, ja que ofereix de 15 a 20 anys de durabilitat, segons ha explicat la conselleria en un comunicat.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat Arcadi España, i la directora gerent de FGV Anaïs Menguzzato supervisen el primer viatge en proves de la línia 10 del tramvia a la nova parada de l'Oceanogràfic
El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat Arcadi España, i la directora gerent de FGV Anaïs Menguzzato supervisen el primer viatge en proves de la línia 10 del tramvia a la nova parada de l'Oceanogràfic / À Punt NTC

També et pot interessar

stats