Launchyoo, la xarxa social valenciana que vol competir amb Facebook
Amb el lema “L’algoritme eres tu”, la plataforma proposa un canal social ètic i sostenible, que no comercialitze les dades dels usuaris.
Ser un espai digital en què els usuaris i les usuàries siguen els que personalitzen, decidisquen i naveguen per l’aplicació a la seua manera, sense estar dirigits per algoritmes o bots d’intel·ligència artificial. Es tracta de Launchyoo, una nova xarxa social creada per una empresa emergent valenciana. El seu lema és “L’algoritme eres tu” i aspira a competir amb les grans xarxes socials.
“Volem ser la primera xarxa social ètica, sostenible i transparent. Res de venda de dades d’usuaris, no utilitzem algoritmes d’intel·ligència artificial que monitoritzen el que fem”, assenyala el seu creador, Vicente Pechuán. La idea li rondava pel cap des de feia temps, i quan les seues circumstàncies personals van ser favorables, es va llançar a crear aquest projecte amb un objectiu ambiciós: mostrar que un altre model de xarxa social és possible.
Es tracta d’una xarxa social de tipus genèric, on es poden compartir diferents tipus d’arxius. També té alternatives d’ús, té algoritmes propis, no basats en intel·ligència artificial. Es tracta de les etiquetes personals, de manera que l’usuari és el que marca els seus gustos; la temperatura dels contactes, d'acord amb el grau de proximitat, i els idiomes, perquè apareguen publicacions en aquestes llengües, o diferents murs temàtics.
També hi ha diferents grups, fins i tot secrets, tres tipus d’interaccions, o la socialització activa, que mostra perfils d’usuaris pròxims amb gustos semblants, sempre que així es vulga. La xarxa es pot descarregar en Google Play i en l’Apple Store.