L'OCU demana la retirada de dos cremes solars infantils perquè protegeixen menys del que anuncien

Sanitat ha sol·licitat a l’organització de consumidors l’estudi complet per a poder fer una valoració al respecte.

Les dues cremes que ofereixen menys protecció de la promesa, segons l'OCU.
Les dues cremes que ofereixen menys protecció de la promesa, segons l'OCU.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) demana la retirada del mercat de les cremes solars Isdin Fotoprotector Pediatrics Transparent Spray SPF 50 i Babaria Infantil Spray Protector SPF 50. Aquests productes ofereixen menor protecció solar que la que indiquen: de 15 en el cas d’Isdin i de 30 en el del Babaria, malgrat que es comercialitzen com a cremes solars de factor 50.

L’OCU ha arribat a aquesta conclusió després d’una anàlisi comparativa de 17 cremes solars amb factor de protecció molt alt i en format de polvoritzador. La protecció de totes les mostres analitzades es corresponen a la que anuncien excepte les dues citades: Isdin i Babaria. Per això, l’OCU ha sol·licitat que es deixen de comercialitzar i també que els usuaris no les utilitzen pel risc potencial d’aplicar una crema amb una protecció inferior a l’esperada.

Sanitat demana l’estudi

L’OCU també ha enviat els resultats de la seua comparativa a l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (Aemps) perquè hi faça les “comprovacions necessàries”. La resposta de l’agència no s’ha fet esperar i ha sol·licitat a l’organització de consumidors “l’estudi complet que descriga clarament la metodologia utilitzada en els assajos” per a poder fer “una valoració d’aquests”.

Isdin Pediatrics desmenteix l'acusació

Isdin Pediatrics, una de les dues empreses assenyalades, ha emés un comunicat que desmenteix l’acusació de l’Organització de Consumidors i Usuaris. La firma assegura que la qualitat i el nivell de protecció dels seus productes estan avalats per estudis independents elaborats per entitats "de certificació de primer nivell", les quals, però, no cita. Acusa l’OCU de no haver tingut en compte aquestes anàlisis per al seu informe, malgrat haver-li-les enviat, i de no haver-li enviat l’informe per a poder "verificar" les conclusions.

A més, afirma no haver rebut cap "consulta, reclamació o denúncia significativa de particulars o consumidors" respecte de la seguretat o eficàcia del producte, des de l’inici de la comercialització, el 2015.

També et pot interessar