L'illa de Tabarca es queda sense servei de transport públic

Les sis empreses privades que connecten l'illa amb Santa Pola asseguren que les condicions econòmiques i els horaris proposats són inviables

Una de les empreses que realitza el servei de transport entre Tabarca i Santa Pola / À Punt NTC

L'illa de Tabarca, l'única illa habitada de la Comunitat Valenciana, s'ha quedat sense servei públic de connexió amb la costa d'Alacant, ja que cap de les sis empreses privades que fan la línia turística entre Santa Pola i Tabarca s'hi ha interessat per la licitació oberta pel Consell. Segons han al·legat, les condicions econòmiques i els horaris proposats per la Conselleria de Mobilitat són inviables i finalment ha quedat deserta.  

Ha sigut l'associació de veïns de Tabarca la que ha reclamat uns horaris fixos amb una primera eixida a les 7 del matí. Les empreses, en canvi, han dit que tindrien pèrdues, perquè a penes tindrien passatgers. Tabarca té censades unes 60 persones, però a l'hivern només hi viuen al voltant de 15.

"No ens interessa perquè el servei està cobert. Tenim un acord amb la Generalitat amb el qual ens partim 28 dies cada empresa que està operant en Tabarca" ha replicat Tomà Parodi, de l'empresa Tabarkers.

En el mateix sentit s'ha manifestat Antonio Orts, de l'empresa Transtabarca, que ha explicat que el seu primer servei és a les 9:30 hores. "Rara volta arribem a les 20 persones. A les 7 del matí, amb més motiu, vindria menys gent", ha afirmat.

Tomàs Baeza, patró del Nueva Tabarca, ha assegurat que "la gent que viu allà té el seu propi vaixell i de l'associació de veïns, ningú està empadronat en l'illa. Volen unes condicions que nosaltres no veiem favorables per a ninguna de les empreses" ha matisat.

Tabarca rep un fluix de més de 300.000 turistes cada any.

La Conselleria estudia com garantir el servei

Per part seua, la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha assegurat a À Punt Notícies que li consta que hi havia "empreses interessades a presentar-se al contracte", perquè es van posar en contacte amb l’administració per a rebre detalls i resoldre dubtes.

En tot cas, agreguen, en aquests moments la Conselleria està estudiant "la millor manera per a prestar aquest servei i fer-ho públic”. “Garantim que no deixarem d'atendre les demandes dels veïns i veïnes de l'illa de Tabarca i cobrir les necessitats de mobilitat de l'illa durant tot l'any”, remarca el departament que dirigeix Rebeca Torró.

També et pot interessar

stats