'L'estiu també és nostre': la campanya que reivindica els cossos sense complexos

L'Institut de les Dones, depenent del Ministeri d'Igualtat, ha llançat una campanya per unes platges "sense estereotips" ni "violència estètica"

Cartell d'@ArteMapacheArt per a la campanya 'L'estiu també és nostre'
Cartell d'@ArteMapacheArt per a la campanya 'L'estiu també és nostre' / Ministeri d'Igualtat

El Ministeri d'Igualtat ha llançat una campanya que aposta per un estiu "sense estereotips" ni "violència estètica" i en què reivindica la diversitat dels cossos i poder gaudir de l'estiu "com, on i amb qui tu vulgues".

La campanya, dirigida per l'Institut de les Dones, mostra una imatge a la platja de cinc dones de diferents races, talles o amb una mastectomia, amb el lema "L'estiu també és nostre".

La directora de l'Institut de les Dones, Antonia Morillas, denuncia que hi ha múltiples discriminacions corporals que estan "travessades pels estereotips de gènere".

"Es projecten expectatives corporals en les dones que no només influeixen en la nostra autoestima, sinó que neguen drets i condicionen la manera d'estar i de gaudir l'espai públic", lamenta.

Així, amb aquesta acció comunicativa Igualtat vol traslladar el missatge que tots els cossos són vàlids, que és imprescindible reconéixer aquesta diversitat corporal existent i reivindicar-la, lliure d'estereotips i violències, destaca Morillas.

En un missatge en Twitter, la ministra d'Igualtat, Irene Montero, reivindica que "tots els cossos són vàlids i tenim dret a gaudir de la vida com som, sense culpa ni vergonya". "L'estiu és per a totes!".

En la mateixa xarxa social, la ministra de Serveis Socials, Ione Belarra, ha recordat que "tots els cossos són cossos de platja". "Els nostres cossos són per a ser cuidats, respectats i gaudits".

Per part seua, la secretària d'Estat d'Igualtat, Ángela Rodríguez, ha subratllat que "tots els cossos són vàlids". "Recordar-ho i validar-los és una tasca profundament política i feminista".

La iniciativa del Ministeri d'Igualtat ha tingut ressò fins i tot al Regne Unit. La cadena britànica BBC ha publicat la campanya en les xarxes socials amb més de 9.000 reaccions en el compte d'Instagram.

També et pot interessar