L'Estació del Nord de València recobrarà la seua imatge original després d'una inversió de 21 milions
Les obres de restauració integral ja han actuat en una superfície de 18.000 metres quadrats de façanes
L'Estació del Nord de València recobrarà la imatge original amb un pressupost de quasi 20,7 milions d'euros, provinents del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i del Programa 2% Cultural del Govern d'Espanya.
La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha visitat este dimecres les obres de restauració integral de l'estació, que ja han actuat en una superfície de 18.000 metres quadrats de façanes, en les quals s'ha recuperat l'arrebossat original mitjançant la tècnica de la buixarda.
Segons un comunicat de la Delegació, es manté el procés progressiu de restauració artesanal de la fusteria, una actuació que requerix tècniques especialitzades pel valor històric dels elements.
La delegada ha recordat que l'actuació s'ha desenvolupat en diverses fases en cobertes, façanes i la marquesina, i ha destacat que les obres "posen en valor i garantixen el patrimoni històric i arquitectònic de l'estació, en la qual abunden elements propis de la identitat local".
En estos moments, està pròxima la finalització de la fase 2 de la restauració de la marquesina històrica, en la qual han actuat en els cinc buits centrals del total de dotze que componen l'estructura. La fase 3 inclourà la intervenció en la façana principal i en la façana del carrer d'Alacant, que completarà així l'actuació exterior de l'edifici.
L'acabat exterior l'estan executant en color blanc natural, restituint la tonalitat original de l'edifici, contra les capes de pintura més fosques que hi havien afegit en intervencions posteriors.