L’EMA aprova la comercialització de dos nous tractaments contra la Covid-19
La Comissió Europea confia que hi haja cinc tractaments contra la Covid-19 al final d'any
L'Agència Europea de Medicaments (EMA) ha aprovat aquest dijous dos nous tractaments per a pacients amb Covid-19: el Ronapreve, desenvolupat per les empreses Regeneron i Roche, i el medicament Regkirona, de la biofarmacèutica sud-coreana Celltrion. L’EMA ha recomanat a la Comissió Europea donar suport a una llicència per a aquests dos tractaments, que serien els primers anticossos de tipus monoclonal comercialitzats a la Unió Europea.
El fàrmac Ronapreve es recomana per a tractar el coronavirus en adults i adolescents majors de 12 anys amb més risc de desenvolupar una malaltia greu, sempre que pesen un mínim de 40 quilos i que no requerisquen oxigen suplementari.
Al febrer, l’EMA va emetre una opinió científica vàlida per a tots els països de la UE en què dona suport a l'ús de la combinació de casirivimab i imdevimab, els components principals d’aquest tractament, per considerar que els efectes secundaris són lleus o moderats.
Aquest fàrmac, comercialitzat als Estats Units per Regeneron, va saltar a la fama quan el van usar com a còctel experimental per a tractar l'expresident Donald Trump, que es va contagiar de SARS-CoV-2 l'any passat.
Quant a Regkirona, és un medicament que permet reduir la capacitat del virus d'arribar a les cèl·lules del cos, reduint la necessitat d'hospitalitzar els pacients amb Covid-19. La farmacèutica Celltrion Healthcare Hungary KFT, filial europea de l'empresa sud-coreana, va demanar una llicència a l'octubre amb dades que donen suport que el medicament és efectiu per a tractar pacients adults en risc de desenvolupar símptomes greus que no requereixen oxigen suplementari.
Cinc nous tractaments contra la Covid-19 a final d'any
La comissària europea de Sanitat, Stella Kyriakides, ha valorat la llum verda de l’EMA a aquests tractaments i ha avançat que confia que, d'ací al final d'any, hi haja cinc medicaments d'aquest tipus autoritzats a la Unió Europea. "Amb l'augment de les infeccions per Covid-19 en quasi tots els estats membres, és reconfortant veure molts tractaments prometedors en desenvolupament”, ha assegurat.
En el mateix sentit, Brussel·les ha indicat que ajudarà els estats membres perquè tinguen accés a nous medicaments a través de les adquisicions conjuntes a la UE. Així, “els governs ja poden sol·licitar el nostre contracte per a 55.000 tractaments de Ronapreve”. Els dos tractaments autoritzats per l’EMA aquest dijous s'utilitzaran durant les primeres etapes de la infecció.
Més llegit
-
Un Nino Bravo de vint metres serà la falla municipal de València en el 2027
-
L'última proposta d'Educació culmina amb tres acords parcials
-
La inflació valenciana tanca un maig estable al 3,2% per les rebaixes fiscals en l'energia
-
Més calor el cap de setmana
-
Comencen les obres de Valentia, el nou carrer de Colom: semàfors per a bicis i un segell en les voreres
-
Ford presenta el seu model preparat per a conduir sense mans i que té segell valencià
Més vist
Més escoltat
-
11.06.2026 | 90 minuts
-
11.06.2026 | L'hora de la cultura | Paco Zarzoso i 'Moments estel·lars de la història dels valencians'
-
11.06.2026 | 'Indestructibles berlanguianas', el documental que revisa la mirada de Berlanga sobre la dona a través de Josefina Molina
-
11.06.2026 | El papa Lleó XIV fa història amb la seua visita a una presó espanyola
-
12.06.2026 | Les notícies del migdia
-
11.06.2026 | L’univers teatral de Paco Zarzoso