L'AVE Alacant-Madrid ha reduït la velocitat màxima de 300 a 270 quilòmetres per hora

La disminució ha fet que el temps mitjà per viatge augmente entre 6 i 15 minuts en un trajecte de dues hores i mitja.

Renfe assegura que els bitllets que estan venent per a la línia Alacant-Madrid ja inclouen els canvis horaris
Renfe assegura que els bitllets que estan venent per a la línia Alacant-Madrid ja inclouen els canvis horaris

L'AVE Alacant-Madrid ha reduït temporalment la velocitat màxima a què pot circular de 300 a 270 quilòmetres per hora. Segons Renfe, es tracta d'una mesura preventiva prèvia al procés que realitzaran per a substituir els motors dels trens AVE que presten el servei en aquesta línia.

Com a conseqüència d'aquesta reducció, els passatgers que utilitzen aquest servei estan patint un augment en el temps del seu viatge d'entre 6 i 15 minuts en funció de les parades que realitze el seu tren. Aquesta mesura s'està implantant progressivament durant l'estiu en els AVE que circulen per aquesta línia, de forma que el 17 de setembre afectarà tots els trens d'alta velocitat de forma temporal, per un període de temps que Renfe no ha concretat.

Renfe assegura que els bitllets que estan venent per a la línia Alacant-Madrid ja inclouen els canvis horaris i els passatgers estan informats d'aquest "lleuger augment del temps del viatge", però no comporta cap baixada en el preu del bitllet.

Renfe invertirà 22 milions d'euros per a renovar els motors dels 23 AVE més antics

Renfe ha posat en marxa un pla per a canviar els motors del 23 trens AVE en el qual invertirà 22 milions d'euros. En concret, són els 23 primers AVE que va comprar l'operadora per a explotar la primera línia d'alta velocitat que va construir a Espanya en 1992, la de Madrid-Sevilla. Aquesta flota de trens, denominada Serie 100, en l'actualitat circula en les línies Madrid-Alacant, Madrid-Sevilla i Madrid-Barcelona. En el cas de la línia Madrid-Alacant tots els AVE són de la Serie 100, mentre que en els casos de Madrid-Sevilla i Madrid-Barcelona també disposen de trens més moderns comprats posteriorment.

Segons Renfe, pel que fa a Alacant, han optat per aplicar aquesta reducció de la velocitat perquè en aquest corredor l'ús és més intensiu i volen mantindre els vehicles en bon estat fins que es complete el canvi de motors. A més, segons explica Javier Palomino, delegat sindical de CGT, "el desnivell de l'orografia influeix en el rendiment. En aquest recorregut els trens fan pujades i baixades constantment i això no és bo per als motors".

L'AVE Madrid-Alacant, inaugurat en juny de 2013, va registrar 1.652.000 passatgers en 2017, això suposa un increment del 4,4% respecte al 1.580.000 milions de 2016. Cada dia, entre Alacant i Madrid hi ha 9 trens AVE en cada sentit. En els cinc anys que aquestes dues ciutats estan connectades per l'AVE, l'han utilitzat 9,5 milions de viatgers.  

També et pot interessar