L'ampliació de l'autovia V-21, l'entrada nord de València, continua creant polèmica
Els detractors del projecte s'afanyen a presentar alternatives a una obra que pretén eliminar els embossos, però suposarà l'eliminació de 80.000 m² d'horta.
85.000 vehicles diaris entren i ixen de València per l'entrada nord, per la V-21. Les obres d'ampliació de la calçada fins a arribar als tres carrils per sentit, que podrien començar després de l'estiu i durar 30 mesos, eliminarien l'últim tram amb només dos carrils. Són 5 quilòmetres entre el barranc de Carraixet i l'entrada a la ciutat, concretament el tram entre el barranc de Carraixet i l'avinguda de Catalunya. Amb el projecte ja aprovat i adjudicat, el veïnat començarà a rebre aquesta setmana les actes d'expropiació.
Dilluns de matí hi ha hagut una nova concentració en contra, convocada per Esquerra Unida. També Per l'Horta es nega de pla a unes obres que, denuncien, destruiran 80 mil metres quadrats d'horta protegida. Per a Marc Ferri, "sí que hi ha alternativa: és destinar aquests diners, 16 milions d'euros, a millorar els sistemes públics de transport. Això sí que té futur perquè, a més, les zones dels voltants de València pel nord no estan experimentant augments de població, són uns diners malbaratats".
Compromís ha proposat una alternativa a l'ampliació, que hauria d'aprovar el Ministeri, fent-la només d'entrada i pel carrer Fausto Elio. D'eixida consideren que no faria falta, ja que els embossos es produeixen només cap a la ciutat. Joan Baldoví, diputat de la coalició, ha manifestat: "Això repartiria millor el trànsit i reduiria l'impacte, i el pressupost. Seria més barat. El Ministeri hauria de repensar-s’ho i acceptar la proposta”. En canvi, Juan Carlos Fulgencio, el nou delegat del govern, va advertir ja fa uns dies que el projecte només es podria modificar si les licitacions no estigueren concloses. "Més enllà d'això, hi ha voluntat màxima de parlar i d'arribar a acords", ha expressat. El preu de l'obra, projectada des de fa 11 anys, és de 16 milions d'euros. L'adjudicatària, l'empresa OHL.