L’ampliació del bypass de València, una polèmica que ve de lluny

La plataforma No+Bypass s’ha concentrat davant la delegació del govern a València per a exigir la paralització del projecte

L’ampliació del bypass de València, una polèmica que ve de lluny / À Punt NTC

La plataforma No+Bypass ha demanat aquest diumenge davant la Delegació del Govern a València la paralització del projecte. Concretament, l’ampliació afecta 23 quilòmetres de l’autovia A-7, que són el cinturó que envolta part de l’àrea metropolitana de València. En la concentració s'ha fet una performance, en què la plataforma aconseguia tirar arrere el projecte. 

L'ampliació i les millores de la circumval·lació de València responen, segons el Ministeri de Transport, a la necessitat de descongestionar una de les autovies amb més trànsit de vehicles pesants d'Espanya. Cada dia transiten aquesta via 110.000 vehicles, el 40% dels quals són camions. 

Per a la Federació Valenciana d'Empresaris del Transport la infraestructura és fonamental encara que el seu Ministeri, el del Transport, més que d'ampliació, parla de les millores en funcionament i seguretat viària que suposen les obres.

Guillem Tordera, membre de la plataforma No+Bypass, explica que l’exministre de Transports, José Luis Ábalos, va reactivar aquest projecte dies abans d’abandonar el càrrec, “enmig ara d’una emergència climàtica”. 

Les obres estan projectades en tres fases i en total afectarà 23 quilòmetres de l'autovia A7 entre el Puig i Riba-roja de Túria. Així, es mantindrà el traçat actual per als vehicles de llarg recorregut i es crearan dues vies noves per als accessos metropolitans. L'obra contempla díhuit passos superiors i huit d'inferiors per travessar entre d'altres, el Parc Natural del Túria.

Obres del bypass a l'A-7
Obres del bypass a l'A-7 / À Punt NTC

“Aquest projecte depredarà territori i horta productiva, afecta vivendes i escoles, les emissions de gasos tòxics augmentaran. Mentrestant, la Unió Europea diu que s’ha de passar la màxima quantitat de mercaderies a les plataformes ferroviàries”, critica Tordera. 

À Punt ha intentat parlar amb la delegació del govern sense èxit. Sí que s'ha pronunciat l'alcalde de València, Joan Ribó, que assegura que el bypass genera diàriament molts problemes de circulació i diu que des del consistori ja han demanat a la Conselleria que considere la “necessitat imperiosa” de potenciar el ferrocarril. 

Des de l’Associació de Veïns de la Canyada, Juan Enrique Palencia apunta també com a solució que si s’augmentara la freqüència de metro en punts com Llíria, l’Eliana, la Canyada o Paterna disminuiria el trànsit de la CV-35. 

El problema actual del trànsit està clarament diagnosticat, la solució, no tant.

També et pot interessar

stats