L’Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària, encara pendent
La Conselleria d’Obres Públiques assegura que els estatuts estaran acabats abans de finalitzar 2019.
Tretze anys després de l’accident de metro que va deixar a València 43 persones mortes i 47 més de ferides, encara continua pendent la creació d’una Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària, amb experts independents, que vetle perquè sinistres com aquell no tornen a passar.
L’organisme és una de les reivindicacions principals que l’Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol reclama des de fa anys. “Estem contents perquè es va crear la Llei de seguretat ferroviària, però queda pendent l’Agència, que és el mitjà que ha de vigilar, analitzar i estudiar en cas que es produïsca algun accident”, declara a À Punt Rosa Garrote, presidenta de l’Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol.
Des de la Conselleria d’Obres Públiques expliquen que un any després d’aprovar la Llei de seguretat ferroviària, els estatuts de l’agència estan quasi acabats. El subsecretari de Política Territorial, Transports i Mobilitat en funcions, Francesc Signes, explica que s’aprovaran abans d’acabar el 2019.
L’Agència de Seguretat Ferroviària tindrà un consell rector integrat per cinc membres. Tres els designaran les Corts i els altres dos els nomenarà el govern valencià. Hauran de ser professionals independents que s’encarregaran d’estudiar la seguretat de totes les actuacions dels ferrocarrils dins de l’àmbit valencià perquè no torne a haver-hi un accident com el de fa tretze anys. La previsió, segons Signes, és que abans d’acabar l’any es cree la comissió d’investigació d’accidents ferroviaris.