L'afluència de visitants a les Falles desborda el transport públic

La coincidència dels dies forts de la festa en cap de setmana ha desbordat les previsions i ha provocat moltes queixes.

En Falles el transport públic és la millor alternativa al cotxe, la connexió més ràpida i còmoda amb el centre. Però la massiva afluència de turistes i visitants que omplin la ciutat de València ha fet que els reforços es queden curts. 

Per als que vénen de lluny, i també per als de més a prop, Renfe ha dissenyat un ampli dispositiu especial per a Falles. Segons explica Celestino Ricote, portaveu de la companyia, "hi ha circulació ininterrompuda de trens de rodalies les 24 hores del dia des del dia 16 fins a la matinada del dia 20, i un reforç del 80% en els trens de llarga distància i l'alta velocitat amb origen i destinació a València". En total sumen 2.800 trens i una oferta de dos milions de places durant tota la setmana fallera.

Renfe destaca que no hi ha hagut cap incidència, que la programació està complint-se rigorosament i que el servei és suficient. "L'oferta cobreix de manera important la demanda existent", assegura Ricote. Amb tot, hi ha hagut queixes d'usuaris. Miquel Juanes és un músic d'Alfarb, a la Ribera Alta, i aquests dies utilitza molt el tren per a vindre a València a tocar en diferents falles. Dissabte a la nit es va quedar a València a gaudir de les falles amb amics, i en arribar a l'Estació del Nord per a tornar a casa, es va quedar bocabadat en descobrir que el pròxim tren no eixia fins una hora i mitja després. "Vaig preguntar a la gent que hi havia a l'estació i estaven un poc sorpresos perquè hi haguera tant d'interval entre un tren i un altre un dissabte a la nit en Falles. Jo crec que fa falta reforçar amb un altre tren", relata Miquel Juanes a À Punt Notícies.

Andanes col·lapsades i línies d'autobusos modificades

L'oferta de Metrovalència arriba a 7 milions de places durant les Falles. Dissabte 17, el servei s'incrementa en un 75% i diumenge 18 i dilluns 19, en un 90%. Tot i això, les andanes de les estacions més cèntriques s'han col·lapsat en les hores punta. 

L'EMT ha incrementat enguany un 20% les places fins als 3,6 milions. Hi ha servei ininterromput durant les 24 hores en 13 de les seues línies i s'ha prolongat el servei en 18 més. A més, totes les nocturnes ofereixen freqüències de pas de 23 minuts. Amb tot, els autobusos municipals tampoc no s'han salvat de les crítiques. Sobretot la vesprada-nit del dissabte 17 de març. La coincidència de l'Ofrena i del partit de futbol entre el València i l'Alabés a Mestalla va obligar a modificar el recorregut d'una dotzena de línies.

També et pot interessar