L'aeroport d'Alacant-Elx reobri de manera progressiva després de l'incendi

L'origen de l'incendi, a falta de confirmació, sembla ser la sobrecàrrega en la instal·lació elèctrica d'una oficina.

VÍDEO | L\'aeroport d\'Alacant-Elx reobri de manera progressiva després de l\'incendi

L'aeroport d'Alacant-Elx ha reobert aquest dijous a les 14:00 hores després de l'incendi iniciat aquest dimecres en la coberta de la zona d'embarcament i que aquesta matinada ha tornat a revifar.

Segons AENA, l'incendi està controlat" i hi ha garanties d’operar de nou.

Les citades fonts han recomanat als passatgers que consulten amb les companyies aèries, perquè algunes d'elles han reprogramat els vols a Múrcia o en altres aeroports alternatius o els han cancel·lats i operaran un altre dia.

L'incendi "no està extingit, però ja no progressa, ni progressarà, i ens han garantit que la zona que obrirem" per a reprendre el trànsit aeri de manera gradual és absolutament "segura", han indicat. "Tenim garanties de seguretat per a poder començar operar", encara que "hi haurà zones de l'aeroport que no es puguen utilitzar", però s'ha reorganitzat l'operativa perquè a les 14.00 hores ja comencem a admetre trànsit", han explicat.

Els bombers indiquen que “el foc no està totalment extingit”

Encara que ja es pot recuperar l’activitat, l’oficial del cos de bombers d’Alacant, José Cerdà, ha reconegut a À Punt NTC migdia que s’estan “fent tasques de control i no podem dir que està totalment extingit”. Així, en l’aeroport queda una zona en l’ala oest, on s’ha produït el foc, amb l’accés restringit.

Els treballs d'extinció són molt complexes per la composició de materials de la coberta (de llana de roca, tela asfàltica, fusta i plaques metàl·liques, entre altres components), que ha fet que la combustió generara des d'un principi una gran quantitat de fum, molt visible des de diversos quilòmetres de distància.

Segons ha explicat, els entrebancs en els treballs han sigut “l’accés a una teulada molt alta, i una construcció amb cinc capes” que dificultava arribar a la zona interior que estava cremant-se. No obstant això, Cerdà ha destacat que “l’estructura de la teulada en cap moment ha estat” perill perquè està molt reforçada.

L'origen de les flames podria ser la sobrecàrrega de les instal·lacions elèctriques o un mal ús d'aquestes instal·lacions en una oficina des d'on s'han propagat les flames, segons ha explicat en una entrevista en Les notícies del matí el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Josep Maria Àngel. En tot cas, Àngel s'ha volgut mostrar prudent i ha dit que encara és prompte per a assegurar que ha sigut per aquesta causa.

La zona més afectada pel foc és l'eixida de passatgers de la terminal 1. Fins ara, les flames han afectat més de 1.200 metres quadrats de sostre i també la zona vip de l'aeroport, i han obligat a cancel·lar o desviar als aeroports de València i Múrcia desenes de vols.

Més de 30.000 passatgers i 160 vols afectats

Entre 30.000 i 35.000 passatgers de 160 avions s'ha vist afectats pel retard o la cancel·lació dels vols arran del tancament temporal de l'aeroport d'Alacant-Elx a causa de l'incendi. Les companyies s'ha reorganitzat la seua operativa i dels 160 vols que estaven programats per a aquest dijous en l'aeroport alacantí, 39 d'ells ja havien sigut reprogramats a Múrcia i 14 a València.

Dos vols a Moscou, els primers a enlairar-se i aterrar

Dos vols operats per la companyia aèria russa Aeroflot han sigut els primers que s'han enlairat i han aterrat a l'aeroport d'Alacant-Elx, després de vora 24 hores d’inactivitat.

Així mateix, Aena ha informat, que des d'Alacant-Elx ja s'han operat 21 vols, mentre que l'aeroport de Múrcia ha assumit 55 vols, programats inicialment des d'Alacant, i València, 16 més.

També et pot interessar