"Ni jugueto, ni jugueta": una campanya convida a regalar joguets sense caure en estereotips de gènere

En la meitat dels anuncis protagonitzats per xiquetes juguen amb nines, mentre que els xiquets ho fan amb figures d'acció o vehicles

Imatge de la campanya d’UNAF 'Ni jugueto, ni jugueta'
Imatge de la campanya d’UNAF "Ni jugueto, ni jugueta" / UNAF

La Unió d'Associacions Familiars (UNAF) ha presentat, davant de la proximitat de Nadal, la campanya "Ni jugueto, ni jugueta", una iniciativa amb la qual pretén sensibilitzar les famílies perquè eviten els estereotips de gènere a l'hora de regalar joguets als xiquets i xiquetes.

En el vídeo de la campanya es poden veure desenes de joguets, des de peluixos fins a robots, passant per nines, que es manifesten als carrers de Madrid amb pancartes on es pot llegir "Tots els joguets som amiguets", "Toy Revolution" i "Xiqueta o xiquet és igual. Pensa si li agradarà".

Segons assenyala la UNAF, citant l'estudi Publicidad y campañas navideñas de juguetes: ¿promoción o ruptura de estereotipos de rols de género?, de l'Institut de la Dona (2020), en quasi la meitat dels anuncis protagonitzats per xiquetes, elles juguen amb nines, mentre que en el 45% dels protagonitzats per xiquets, ells ho fan amb figures d'acció o vehicles.

A més, assenyala que la publicitat de joguets "reforça la segregació professional per sexes", associant-se els anuncis dirigits a xiquetes al sector de perruqueria i estètica en un 34%; mentre que el 50% dels dirigits a xiquets s'associen amb l'activitat de pilot, policia o militar.

Els primers anys de vida, “clau” en el desenvolupament social

Davant d'aquestes dades, la UNAF adverteix que els primers anys de vida són "clau" en el desenvolupament social i cognitiu de cada persona i afig que els joguets tenen un gran impacte en aquest desenvolupament, ja que contribueixen a modelar el comportament, els interessos i les decisions que prendrà el xiquet o la xiqueta en la vida adulta.

Per això, amb la campanya #NiJuguetoNiJugueta, la UNAF convida a reflexionar no sols pares i mares, sinó també avis i àvies, oncles i ties, i tota la família, perquè eviten transmetre estereotips de gènere a xiquets i xiquetes a través dels joguets.

També et pot interessar

stats