Els catorze antifeixistes de Pego es reconeixen culpables pels aldarulls en la protesta contra radicals del Gandia CF
Els processats han acceptat fins a nou mesos de presó i multes per desordes, atemptat contra l'autoritat i lesions lleus a agents de la Guàrdia Civil, penes molt inferiors als entre quatre i huit anys de presó que els demanaven
Els 14 joves antifeixistes de Pego (Marina Alta) s'han reconegut culpables en el juí pels aldarulls en la protesta contra radicals d'ultradreta després d'un partit de futbol que enfrontava l'equip local i el Gandia. Els processats han acceptat un màxim de sis mesos de presó per desordes públics, tres mesos per atemptat contra l'autoritat i un mes i setze dies per lesions menys greus. La rebaixa de la pena ha sigut notable perquè a deu d'ells se'l demanava entre quatre i huit anys de presó. També han acceptat indemnitzar la direcció de la Guàrdia Civil i sis agents amb 6.573,31 euros, per lesions i desperfectes.
Els fets es remunten al 18 d'octubre del 2020, jugava el Pego Club de futbol contra el Gandia. Aquell dia, membres de Gandiblues, els aficionats radicals del club de la Safor, desfilaren pel municipi de la Marina proferint insults i consignes neonazis, contra els que van reaccionar col·lectius antifeixistes, que es van mobilitzar per a expulsar-los. Un centenar de joves, entre els quals es trobaven els catorze condemnats, es van concentrar a les portes de l'estadi Cervantes. La Guàrdia Civil i la Policia Local van escortar els jugadors i l'equip tècnic del Gandia cap a l'autobús, mentre que unes 22 persones dels Gandiblues es van quedar a l'interior del recinte.
Posteriorment, i d'acord amb el relat de la Fiscalia, els processats es van enfrontar amb la unitat d'antiavalots de la benemèrita, que va denunciar que els van llançar pedres i botelles de vidre, que va ferir cinc agents.
Les defenses: "Hem acceptat fets discutibles per a evitar la presó"
Les defenses dels condemnats (representats pels lletrats Maria Josep Martínez, Joan Bertomeu i Andreu Moreno) han reconegut haver "acceptat fets molts discutibles" amb l'objectiu d'evitar l'ingrés en presó dels joves. Consideren que la "sentència condemnatòria" no és "justa" i han insistit en la "motivació política del procés", que consideren que ha quedat demostrada per la rebaixa "absolutament increïble" de la petició de pena de la Fiscalia respecte del seu posicionament inicial.
A l'eixida del juí, marcat per un ampli desplegament d'agents de la Guàrdia Civil, els condemnats han sigut rebuts per un grup d'una trentena de familiars i amics, que han desplegat pancartes amb símbols antifeixistes i lemes com 'Prou repressió als que lluiten'. També han acudit representants polítics com els regidors de l'Ajuntament d'Alacant de Compromís i EU-Podem, Sara Llobell i Manolo Copé, respectivament; o l'exdiputat de Compromís a les Corts Josep Nadal.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L’alcaldessa de Xàbia retira les delegacions a l’edil de Vox per un presumpte cas d’assetjament sexual
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions