Josep Maria Àngel: "El risc zero en els actes taurins no existeix i s'ha perdut la por al bou"
Set morts i més de 300 ferits és el balanç provisional dels vora 7.000 espectacles que s'han organitzat al juliol i l'agost per tot el territori
"S'ha perdut la por al bou i molts participants no saben el risc que comporta posar-se davant el bou. Entenem que hi ha hagut una imprudència en moltes actituds dels que hi participen", ha assegurat Josep Maria Àngel, secretari autonòmic de Justícia, en acabar la convocatòria extraordinària de la Comissió d'Assumptes Taurins de la Comunitat Valenciana.
De la reunió també ha eixit el compromís d'extremar la regulació i les multes per la participació de menors en aquests actes i també la decisió d'arreplegar propostes de tots els actors amb presència en la festa (col·legis de metges, veterinaris, penyes i ajuntaments, entre altres) "per a fer cada vegada més segura la festa tenint en compte que el risc zero no existeix". Àngel també ha anunciat que es reforçarà la formació a les penyes.
"Demanem molta prudència a l'hora de participar en aquests actes", ha defensat. "El risc zero en els actes taurins no existeix", ha dit en tot cas Àngel. El responsable autonòmic ha defensat que el reglament de la Comunitat Valenciana és molt estricte i la resposta sanitària és de qualitat, i ha afegit que qui hi participa assumeix el risc.
La convocatòria extraordinària de la Comissió d'Assumptes Taurins de la Comunitat Valenciana ha analitzat aquest dilluns la situació del sector en un estiu especialment tràgic. Set morts i més de 300 ferits, ha detallat Josep Maria Àngel, secretari autonòmic de Justícia. Fins al final de juliol s'han fet vora 7.000 espectacles en més de 280 municipis, ha afegit.
El sector es mostra optimista
El president de la Federació de Penyes de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana, Germán Zaragozá, ha detallat que s'organitzaran tres cursos de formació per a voluntaris per ajudar a localitzar els perills més evidents durant els actes taurins, un per província. "Eixim de la reunió amb una visió molt positiva sobre el futur de la festa", ha conclòs.
Zaragozá ha dit que hi ha dos tipus nous de participant en els actes: el que després de dos anys d'aturada no està informat del perill que impliquen aquests actes i el que està de festa sense parar atenció al perill que implica l'animal.
I la presidenta del Consell Valencià de Col·legis de Veterinaris, Inmaculada Ibor Martínez, ha recordat que el col·lectiu fa anys que reivindica que hi haja un veterinari de forma obligatòria en els actes taurins per a millorar el benestar animal en benefici de l'acte taurí.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
La dana agrana les comarques del nord de València i de Castelló
-
València desallotja platges i tanca parcs i cementeris per l'alerta de pluja
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
L'Aemet eleva l'alerta per pluges a nivell roig a Terol i Lleida