Jorge Carbó: "La tragèdia s'hauria evitat seguint les normes bàsiques, si el castell unflable l'hagueren nugat correctament"
L'advocat de la família de Vera, la xiqueta de quatre anys que va morir a la fira de Mislata, assegura que s'han personat en la causa amb l'objectiu que accidents d'aquest tipus no es tornen a repetir
El castell unflable de la fira de Mislata no hauria d'haver estat obert al públic. El vent bufava fort des del migdia i no s'hauria d'haver permés que els xiquets pujaren a l'atracció. És un dels motius que ha portat a presentar-se com a acusació particular en el cas a la família de Vera, la xiqueta de quatre anys que va perdre la vida juntament amb una altra menuda de huit en l'accident de la fira de Nadal a Mislata (Horta Sud), segons ha explicat a À Punt el seu advocat, Jorge Carbó.
Adverteixen també que el nombre d'amarratges i ancoratges era insuficient, com revela l'informe preliminar de la Policia Nacional i per això entenen que "la tragèdia podria haver-se evitat si s'hagueren seguit unes normes bàsiques i l'unflable haguera estat correctament nugat". [Els pares de Vera] "consideren que les persones responsables han d'eixir a la llum per si això serveix perquè mai més torne a ocórrer un cas semblant, i cap altra família haja de patir la terrible tristesa de perdre un fill quan es divertia en una fira".
Si pot servir perquè es tinga més compte en el futur o per a fer una normativa més estricta, serà missió complida
"Si es pot acreditar que aquest resultat podria haver-se evitat aplicant les mesures necessàries, ja seria un èxit; si això pot servir perquè altres tinguen un poc més de cura en aquestes coses o que si es determina que la normativa és insuficient es faça més estricta, seria missió complida", assegura Carbó, que ha condicionat la petició de noves diligències a veure els moviments del jutge i la Fiscalia, i veu d'inici una imprudència greu que podria tindre repercussions penals.
Entre els objectius de la família hi ha el de localitzar la persona que diversos testimonis situen com l'home que gestionava l'atracció, demanava els tiquets i marcava els torns, i que està desaparegut des de l'accident, tot i que inicialment va socórrer les víctimes. L'amo del castell nega l'existència d'eixe firer.
"Seria interessant escoltar el testimoni de totes les persones que tinguen alguna cosa a aportar en l'assumpte", diu Carbó que anticipa que "intentaran que totes les persones responsables tinguen el càstig corresponent".
Més llegit
-
Detenen tres xics de 14 i 15 anys per violar una companya de l'institut a València
-
Deu ferits en quatre accidents de trànsit a l’AP-7 entre Xilxes i Moncofa a causa de la boira
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
L'alcalde d'Almussafes admet contactes amb Ens Uneix i anuncia una querella contra Morant després de l'expedient del PSPV
-
Yolanda Díaz anuncia que no serà candidata de Sumar en les pròximes eleccions generals
-
Presó per als tres membres d'una família acusats d'assassinar un veí a Benimàmet
Més vist
Més escoltat
-
24.02.2026 | 90 minuts
-
24.02.2026 | ContrÀpunt
-
24.02.2026 | Capitá Paella rep el Premi al millor creador en valencià
-
24.02.2026 | "Nutrició", amb Clara Llorens | Mites i beneficis del café
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
Capítol 1: La IA ja és ací: com està canviant la manera de fer marketing