Reobri el viaducte sobre el barranc de Poio a la CV-36 que habilita tots els carrils en sis quilòmetres d’autovia

És una infraestructura estratègica que connecta l'A-7 i la V-30 i comunica Torrent, Alaquàs i Aldaia, municipis amb polígons industrials importants

Este dimarts s'ha reobert el viaducte de la CV-36 sobre el barranc de Poio, a Alaquàs / À Punt NTC

La Generalitat ha reobert este dimarts totalment amb quatre carrils el viaducte de la CV-36 sobre el barranc de Poio, a Alaquàs. A més, s'ha recuperat la circulació de dos carrils per sentit en el tram de l’autovia entre Torrent i Aldaia, afectat per les inundacions de la dana del 29 d’octubre. L’obra és una de les més importants que s'han executat per a recuperar la xarxa viària danyada pel temporal, ja que es tracta d’una infraestructura estratègica que connecta l’A-7 i la V-30, dos carreteres essencials.

Amb la reactivació del servei del nou pont, ja són quinze les carreteres reobertes de les díhuit que van patir desperfectes greus per la dana. El nou tram habilitat suma sis quilòmetres i recupera quatre carrils de circulació des del bypass fins a l’enllaç amb la CV-410.

Mazón: "Això és recuperar la normalitat”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assistit a l’acte d’obertura i ha destacat la importància de la infraestructura, no sols per a les connexions interurbanes, sinó també per al teixit econòmic i industrial de la zona. “S’ha fet esta gran obra de 16 milions d’euros, per la qual circulen 30.000 vehicles al dia i més de 2.000 camions. La connexió industrial és fonamental en esta zona amb els polígons de Torrent, Aldaia i Alaquàs, i també és molt important la connexió directa amb el bypass. Això és recuperar la normalitat”.

Mazón ha remarcat l’esforç tècnic i executiu per a accelerar les obres: “Vull agrair el treball de matí, vesprada i nit, l’esforç dels tècnics de la Conselleria i de les empreses que han treballat sense descans. Es tracta de les obres més importants que hem pogut fer en set mesos i deu dies per la seua magnitud i rellevància”.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, este dimarts en la reobertura del viaducte
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, este dimarts en la reobertura del viaducte / À Punt NTC

El cap del Consell reivindica el compromís del govern valencià malgrat la falta d’ajudes estatals

En este sentit, el cap del Consell ha reivindicat el compromís del govern valencià malgrat la falta d’ajudes estatals: “Açò demostra que és cert quan diem que la Generalitat està fent l'esforç més gran de la seua història amb el menor temps i recursos. I ho estem fent, lamentablement, sense ajudes a fons perdut. Torne a reclamar suport del govern central per a les infraestructures viàries, educatives, socials i sanitàries, perquè no hi ha ni un euro a fons perdut per a la Generalitat i la Comunitat Valenciana. Tot açò ho estem fent contra el nostre deute, que pagaran els nostres nets. Això no ens ho mereixem els valencians”.

Finalment, Mazón ha destacat el volum d’inversió mobilitzat: “Hem invertit no sols 100 milions d’euros en les nostres infraestructures, sinó que, a més, hem incorporat 50 milions extres a infraestructures municipals, que encara que no són competència directa de la Generalitat, hem assumit 49 infraestructures de carreteres municipals en 25 municipis diferents. I això ho fem a soles”.

Una via per la qual circulen diàriament prop de 30.000 vehicles

La CV-36 comunica els municipis de Torrent, Alaquàs i Aldaia, que compten amb destacats polígons industrials i una alta densitat de trànsit. Per esta via circulen diàriament prop de 30.000 vehicles, que durant mesos han hagut d’afrontar retencions o buscar rutes alternatives més llargues.

Les inundacions van negar quasi tot el traçat de la CV-36 i van causar greus desperfectes en dos dels viaductes sobre el barranc de Poio, al punt quilomètric 8+640. Un dels ponts es va afonar completament i l’altre parcialment. Els treballs de reconstrucció s’han desenvolupat en diverses fases i inclouen la reposició completa de les dues estructures. Durant unes setmanes es va habilitar un desviament provisional per a garantir la circulació mentre avançaven les obres.

La CV-36 era l’autovia autonòmica més afectada per la dana i la seua recuperació és tot un avanç per a la normalització del trànsit i l’economia en la comarca.

Cartell amb informació sobre les obres de rehabilitació de la carretera CV-36
Cartell amb informació sobre les obres de rehabilitació de la carretera CV-36 / À Punt NTC
Així va quedar el pont amb el pas de la dana
Així va quedar el pont amb el pas de la dana / À Punt NTC

També et pot interessar

stats