Ja circula el servei d'AVE entre Oriola, Elx i Madrid
Puig reclama a Sánchez el canvi d'ample de via entre Castelló de la Plana i Tarragona per a connectar el corredor mediterrani.
A les 6:28 hores ha eixit el primer tren d'alta velocitat (AVE) des de l'estació d'Oriola-Miguel Hernández amb destinació a la d'Atocha, que ja ha arribat a Madrid, amb un grup nombrós de passatgers que han estrenat aquest trajecte. Des d'Atocha també ha eixit ja un altre comboi que ha arribat al Baix Segura a les 9:30 hores. El viatge tarda 2 hores i 22 minuts i el seu preu és de 71,10 euros per trajecte en classe turista. Així es posa en marxa el nou tram de l'AVE entre Oriola i Madrid, que després continuarà construint-se fins a Múrcia.
El nou servei AVE ofereix una connexió directa entre Madrid i Oriola en 2 hores i 22 minuts. Inicialment s'han programat quatre serveis AVE diaris, dos per sentit entre Madrid Puerta de Atocha i les estacions d'Elx Alta Velocitat i Oriola Miguel Hernández. Una oferta de 1.264 places que s'anirà ampliant gradualment a mesura que la demanda i les condicions sanitàries per la pandèmia de coronavirus ho permeten.
El nou servei AVE ofereix una connexió directa entre Madrid i Oriola en 2 hores i 22 minuts / À Punt NTC
El tren circula a 300 km/h
El tren és el model S-102, un dels més avançats tecnològicament. Compta amb dotze cotxes accessibles per a persones amb discapacitat, circularà a una velocitat màxima de 300 quilòmetres per hora i tindrà 316 places. L'import de les obres d'Adif Alta Velocitat en aquest nou tram ascendeix a 1.493,5 milions d'euros.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i el cap del Consell, Ximo Puig, presideixen al migdia a Elx la inauguració de la nova línia del tren d'alta velocitat (AVE) entre Madrid, Elx i Oriola. Al costat de Sánchez i Puig està el ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, i els tres han realitzat un recorregut oficial des d'Alacant.
Puig vol un AVE de Castelló de la Plana al Baix Segura
El president de la Generalitat ha destacat que a partir d'ara, els seus habitants, però també els sectors del calcer, la roba i l'agricultura "estan una mica més prop de Madrid i, d'ací a poc temps, estaran més prop d'Europa". A més, ha afegit que s'obri la porta a la millora dels serveis de rodalia entre Alacant, Villena, Elx i Oriola.
Però perquè açò ocórrega, segons Puig, és necessari que "els treballs, de nord a sud, continuen avançant, amb especial èmfasi en el tram Xàtiva-La Encina". Això permetrà viatjar en AVE entre Alacant i València, i de Castelló de la Plana al Baix Segura, "per a nosaltres, fonamental". El cap del Consell també ha reclamat el canvi d'ample entre Castelló de la Plana i Tarragona "per a connectar al corredor mediterrani les nostres mercaderies i ciutadans".
Sánchez defén “trencar la preponderància” de l'esquema radial
Sánchez defén “trencar la preponderància” de l'esquema radial
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha apuntat que aquesta nova connexió de l'AVE suposa “l'optimització del temps de viatge” entre aquestes ciutats, que ara serà de poc més de dues hores. A més, ha defés “trencar la preponderància” de l'esquema radial de ferrocarril i ha ressaltat que el corredor mediterrani és una “oportunitat immillorable” per a afavorir “el transport de mercaderies dels ports fins als centres logístics”. En la seua intervenció, Sánchez ha argumentat que la pandèmia “no ha parat projectes urgents”, sinó que la voluntat del seu govern i la Generalitat és “accelerar aquests projectes”.