Investigadors quantifiquen l’impacte del CO₂ en cotxes elèctrics

L’estudi de la Universitat Politècnica de València calcula el diòxid de carboni que emeten els vehicles en funció dels hàbits de recàrrega

Imatge d'arxiu recarregant un vehicle elèctric
Imatge d'arxiu recarregant un vehicle elèctric / Shutterstock

Investigadors de la Universitat Politècnica de València, pertanyents a l'Institut CMT-Motors Tèrmics, han desenvolupat una metodologia que quantifica l'impacte en CO₂ dels vehicles elèctrics en funció dels hàbits de recàrrega.

En el seu estudi, publicat per la revista Energy, han comparat les emissions de CO₂ de vehicles elèctrics, híbrids i de motor tèrmic, a través del modelatge computacional i tenint en compte diferents segments de vehicles i cicles de conducció.

Els resultats demostren que les emissions de CO₂ dels elèctrics a causa de la seua recàrrega "dupliquen, o fins i tot tripliquen, el seu valor si s'aplica l'anàlisi de les emissions marginals, en lloc de fer estimacions amb valors mitjans d'emissions associades a la generació d'electricitat", han indicat.

La diferència entre tots dos mètodes radica en el fet que l'anàlisi marginal té en compte l'impacte instantani d'una determinada càrrega sobre les emissions de CO₂ del sistema de producció elèctric.

Dades d’emissions de CO₂

Per a dur a terme aquest estudi, l'equip ha pres dades d'emissions de CO₂ proporcionades per Xarxa Elèctrica Espanyola, amb els quals ha avaluat l'impacte de diferents sistemes de propulsió en turismes de diversos segments.

L'anàlisi s'ha realitzat tant del tanc a la roda, amb el CO₂ emés en el mateix vehicle, com del seu cicle de vida complet, que inclou el CO₂ generat per a obtenir i transportar l'energia fins als punts de recàrrega.

"Hem d'assimilar que no existeix cap tecnologia de transport neutra en carboni", ha afirmat García, qui ha agregat que, si es vol minimitzar l'impacte del sector transport, "cal ser conscients de les emissions reals de cada tecnologia".

Amb això, l'investigador ha manifestat que "es poden dissenyar estratègies de càrrega més efectives per al qual es requereix un avanç gegant en la interconnexió de sistemes". "De moment, el vehicle elèctric està encara en fase d'acceptació per part dels usuaris, atés que actualment hi ha problemes més importants, com l'escassetat de punts de recàrrega i el curt rang de conducció", ha apuntat.

També et pot interessar

stats